In Romania, laptele cu arome are o pondere mica, reprezentand aproximativ 1% din piata laptelui simplu ambalat la nivelul anului 2012, potrivit celei de a  sasea editii a raportului Tetra Pak  “Indexul lactatelor”, in ciuda tendintei de crestere globale a acestei piete. 

Aceasta se datoreaza si consumului mic de lapte simplu per capita, care situeaza Romania pe ultimele locuri din Europa, cu o medie de 12 litri de persoana, de aproximativ cinci ori mai putin decat tari precum Croatia sau Slovenia, conform studiului Euromonitor.

Desi este de asteptat ca in urmatorii ani segmentul de lapte cu arome sa se dezvolte si in Romania, aceasta evolutie ramane direct influentata de nivelul de intelegere al consumatorilor privind importanta consumului general de lapte pentru o dieta sanatoasa si echilibrata”, se arata in Indexul lactatelor.

Cererea din tarile in curs de dezvoltare, mai ales in Asia si America Latina, este preconizata sa o depaseasca pe cea din America de Nord si Europa, astfel pietele emergente fiind motoarele de crestere pentru industria lactatelor. De fapt, sapte tari din topul zece mondial al pietelor pentru laptele cu arome sunt tari in curs de dezvoltare, conform studiului Tetra Pak. China este cea mai mare din lume, urmata  de Statele Unite ale Americii si India.

Cresterea cererii pentru laptele cu arome din perioada 2009-2012 a fost in principal condusa de patru tari in curs de dezvoltare: Brazilia, China, India si Indonezia.

Tendinta de crestere este prevazuta sa continue pana in 2015. In timp ce tarile in curs de dezvoltare ocupa 66% din consumul laptelui cu arome in 2012, acesta este preconizat sa creasca la 69% pana in 2015. China, Asia de Sud, Sud-Estul Asiei reprezinta mai mult de jumatate din consumul global de laptele cu arome. De fapt, doar sase tari din Asia (China, India, Indonezia, Malaezia, Filipine si Thailanda) consuma 47% din productia globala de lapte cu arome, conform studiului Tetra Pak.