Romanul cere mult si ieftin

Fata de 17 milioane de hectolitri la cat estimeaza piata Asociatia Berarii Romaniei, cei de la Euromonitor au evaluat piata de bere comercializata in magazine in 2011 la 13,1 milioane de hectolitri, cu 13,6 procente mai mica decat in 2007. Potrivit firmei de cercetare, in patru ani piata de bere din Romania va incerca sa creasca, dar nu va reveni la nivelul anului de marca 2007, atingand volumul de 14,8 milioane de hectolitri.
Asteptarile lor par sa fie in asentiment cu reprezentantii pietei pe plan local astfel: “Estimam ca piata va inregistra o usoară crestere in acest an fata de volumul de 17 milioane de hectolitri de anul trecut. Este dificil insa sa spunem cu cat va creste exact, pentru ca au fost ani in care in primul semestru s-a inregistrat crestere, iar pe tot anul a fost o stagnare”, a spus Constantin Bratu, la o conferinta de profil.
Situatia inregistrata anul trecut pe plan local urmareste tiparul din intreaga Europa de Est unde scaderea ar fi fost in medie de 8,2 procente comparativ cu 2007. In Europa de Vest situatia vanzarilor de bere a fost mai buna, scaderea fiind de doar 1,3% comparativ cu 2007 si un consum in magazine de 15,9 milioane de hectolitri.
Preferam cele “de casa” [twocol_one] In acelasi timp, anul trecut vanzarile in magazine de bauturi alcoolice tari (coniac, vodca, etc.) au scazut cu sapte procente fata de 2007, scaderea fiind cea mai importanta in ultimii patru ani. Potrivit Euromonitor, in 2011 vanzarile off-trade de bauturi spirtoase din Romania s-au ridicat la 47,5 milioane de litri.
Bautura alcoolica cu cresterile cele mai importante potrivit Euromonitor este vinul, acest produs crescand in ultimii patru ani (2008-2011) cu 12,7%, 15,8%, 6,1% si respectiv 1,86 procente comparativ cu anul 2007, volumul pietei cu vanzare in magazine fiind estimat aproximativ 2 milioane de hectolitri. Potrivit datelor furnizate de Oficiul National al Viei si Produselor Vitivinicole, productia totala de vin din Romania in 2011 a fost de 4,05 milioane de hectolitri,
Euromonitor subliniaza ca veniturile in scadere au dus atat la vanzari scazute in magazine, cat si la un consum ridicat de vinuri si spirtoase facute acasa, in special in zona rurala, precum si o crestere a vanzarilor necontrolate ale acestor produse direct in piata. [/twocol_one]
Magazinul mixt domina piata locala [twocol_one_last] Supermarketurile si magazinele de discount au fost in mod clar castigatoarele anului 2011 datorita expansiunii si a ofertelor de preturi reduse, Totusi alimentarele traditionale mici sunt si raman canale dominante in 2011 datorita gradului de penetrare in majoritatea oraselor si zonelor rurale, unde marile lanturi sunt absente. In aceste zone, alimentarele de dimensiune mica dicteaza trendurile si exista o sansa mica ca acest canal sa piarda din suprematie in perioada urmatoare.
Luand in considerare deciziile Guvernului pentru a reduce deficitul bugetar, romanii devin din ce in ce mai pesimisti in ceea ce priveste evolutia economica, cu un numar crescut al consumatorilor care isi pierd increderea in recuperarea economica. Efectul crizei va continua sa fie observat in perioada urmatoare, drept urmare vanzarile de bauturi alcoolice vor continua sa sufere din cauza veniturilor reduse.[/twocol_one_last]
No related posts.