Anul 2012 a fost cel mai important din istoria companiei Henkel, potrivit conducerii acesteia, depasind toate asteptarile. Vanzarile la nivel de grup au crescut cu 5,8% in 2012, pana la 16,5 miliarde de euro, in timp ce profitul operational ajustat a fost de 2,33 miliarde de euro, reprezentand un plus de 15, 1%.

“Toate cele trei divizii Henkel au inregistrat cresteri sustenabile, consolidandu-si pozitiile pe pietele relevante. In plus, ne-am indeplinit cu succes toate obiectivele financiare ambitioase stabilite pentru intervalul 2008-2012. In concluzie, am reusit sa crestem competitivitatea companiei Henkel, stabilind astfel o puternica baza pentru viitoare cresteri”, a declarat CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted.

Divizia produselor pentru ingrjirea locuintei a raportat o crestere organica a vanzarilor de 4,7% fata de anul 2011, peste valoarea pietei, cele mai bune performante ale diviziei fiind inregistrate in Europa, in Germania, Franta si Italia.

Pastrand tendinta din ultimii ani, divizia de produse pentru ingrijire personala a inregistrat o crestere profitabila in 2012, datorita inovatiilor. Cele mai semnificative rezultate au fost inregistrate, ca si in anii precedenti, pe pietele emergente, in special Asia (fara Japonia) care a raportat cresteri semnificative de ordinul a doua cifre, datorita expansiunii afacerii din China. Cresteri de ordinul a doua cifre au fost inregistrate si in regiunea Africa/Orientul Mijlociu.Vanzarile din Europa au stagnat la nivelul anului 2011, in contextul dificil al crizei euro si al problemelor din tarile sudice.

Potrivit managerului, in 2013 este asteptata o crestere organica a cifrei de afaceri a companiei pentru anul fiscal 2013 cuprinsa intre 3 si 5 procente.