Mai multe companii de produse de lux s-au chinuit sa prezinte rezultate financiare pozitive, in ciuda situatiei economice imbunatatite din Europa si SUA. Principala cauza? Politicile in schimbare din Asia.

Vanzarile magazinelor Prada crescPrada este principala victima, inregistrand o scadere de 28% in ultimul an fiscal. Profitul net al grupului a atins valoarea de 451 milioane de euro, mult sub asteptarile analistilor. Cifra de afaceri a scazut cu 1% la 3.55 miliarde de euro. Pentru a schimba trendul, compania va evalua procesele de productie si deschide mai putine magazine in 2015 – aproximativ 30 de magazine, fata de 54 de magazine preconizate.

Gucci a avut de raportat o scadere de 1,1% a cifrei de afacei la 3,5 miliarde de euro.

Grupul francez LVMH – ce detine brandurile Louis Vitton, Kenzo, Givenchy, Fendi,  Marc Jacobs a inregistrat de asemenea o incetinire a cresterii fata de anii precedenti. Acum cativa ani vorbeam de cresteri de 10%, dar in ultimii doi ani nu a reusit sa mai atinga aceste rezultate. Cresterea aproape s-a injumatatit la 6%.

Rezultatele dezamagitoare din Asia sunt motivele principale care au determinat aceste scaderi. Scandalurile de coruptie au avut un impact serios asupra pietei produselor de lux, iar companii care au investit masiv in Asia, precum Prada, platesc acum pretul.