Afacerile distributorului de produse electrocasnice Marelvi Impex Radauti ce prezinta din anul 2008 divizia de produse electrocasnice Liebherr (Germania) pe piata locala au atins aproximativ 38 milioane de euro in 2012, in crestere usoara fata de anul precedent,  rezultat insa sub tinta anuntata anterior, de 40 milioane de euro, potrivit  distribuitorului.

Aproximativ 40% din cifra de afaceri a companiei este reprezentata de vanzarile de aparate frigorifice.

“Estimam ca lunile iulie si august vor aduce o crestere de cel putin 10% comparativ cu aceeasi perioada din 2012, una dintre motivatii fiind faptul ca, in general, varfurile de vanzare apar in perioadele calduroase ale anului. Atunci consumatorii romani se lovesc de faptul ca anumite frigidere nu mai fac fata sau pur si simplu se evidentiaza mai mult nevoia sau dorinta de a achizitiona un frigider nou. Pe locul doi ca sezonalitate sunt perioadele premergatoare Pastelui si Craciunului cand oamenii obisnuiesc sa daruiasca si sa isi faca diverse cadouri”, a completat Marian Burlan.

Anul trecut, piata locala de electrocasnice a atins o valoare de aproximativ 319 milioane de euro, conform rapoartelor GfK. In 2013 se estimeaza mentinerea aceluiasi nivel. Chiar si in conditiile in care in prima parte a anului piata de electrocasnice a inregistrat un regres, acesta a fost compensat de o tendinta de crestere in martie si aprilie. Pana la finalul anului, specialistii estimeaza o usoara crestere, de aproximativ 2-3%, daca se mentine acest trend.