Heineken, al treilea mare producator de bere la nivel mondial, a avut vanzari in coborare in Europa Centrala si de Est in prima jumatate a anului, pe fondul nivelului redus al increderii consumatorilor si cheltuielilor de consum, printre pietele unde a inregistrat scaderi numarandu-se si Romania, potrivit Mediafax.

Volumul vanzarilor de bere ale Heineken in regiune a coborat cu 5% in primul semestru, la 23 milioane hectolitri, cu scaderi in Romania, Rusia, Polonia, Slovacia si Austria, potrivit companiei. Declinul a fost limitat de evolutiile pozitive din Germania, Bulgaria si Serbia.

Pe langa situatia economica dificila, afacerile Heineken in Europa Centrala au fost afectate si de conditiile meteo nefavorabile din trimestrul al doilea, mai precis de inundatiile severe din Polonia, Germania, Austria si Cehia, noteaza compania.

Heineken anticipeaza stagnarea profitului net la nivel mondial in acest an, din cauza conditiilor economice dificile din Europa.

Photo credit: viZZZual.com / Foter / CC BY