Mallurile de generatia a treia, ce se concentreaza pe facilitati de divertisment si petrecere a timpului liber, reprezinta 38% din stocul actual de centre comerciale din Romania, cuprinzand 573.000 metri patrati, potrivit unui raport CBRE Romania despre istoricul si viitorul centrelor comerciale din Romania.

„In contextul unui ritm de viata rapid si al unui mediu de afaceri competitiv, centrele comerciale se pot transforma intr-un al treilea spatiu de viata, un loc in care oamenii pot veni, in afara timpului petrecut acasa (primul spatiu) sau la munca (al doilea spatiu), pentru a se relaxa, a socializa si a face parte dintr-o comunitate. Pentru a obtine acest status, centrele comerciale de generatia a treia imbina utilul cu placutul, cumparaturile cu distractia, nevoile cu dorintele intr-un mediu confortabil, sigur si agreabil din punct de vedere estetic”, a declarat Luiza Moraru, Head of Retail CBRE Romania.

Proiectele de prima generatie au fost deschise in perioada 2000 – 2006 si reprezinta aproximativ 32% din stocul local de centre comerciale (474.000 mp). Mixul de chiriasi este dominat de catre o ancora de food (de obicei, un hypermarket de mari dimensiuni), cu o galerie comerciala adiacenta, totalizand maximum 20.000 mp.

Mallurile de generatia a doua au fost dezvoltate incepand cu anul 2000 si sunt inca operationale, oferind o varietate mai mare de comercianti de retail si servicii. Avand suprafete inchiriabile de 20.000 – 40.000 mp, aceste malluri reprezinta 30% din stocul de spatii comerciale (456.000 mp).

Pana la sfarsitul anului vor fi 12 centre comerciale de generatia a treia operationale in Romania, dupa deschiderea AFI Palace Ploiesti, pe 3 octombrie.