Restaurantele McDonald`s au inregistrat in 2013 vanzari cu 2% mai mari, atingand valoarea de 28,1 miliarde de dolari. Un rezultat slab pentru lantul de fast-food. In Statele Unite, tara McDonald`s, vanzarile inregistrate au avut de suferint, anuntandu-se vanzari cu 0,2% mai mici si un numar de clienti cu 1,6% mai mic.
Don Thompson, directorul executiv al companiei, a sintetizat situatia intr-o singura fraza: “Ne-am pierdut relevanta pentru consumatori”.
Pentru ai recastiga, compania si-a planificat sa ofere spre vanzare burgeri personalizati, dar si sa se concentreze pe zona de cafea si mic dejun. Desi nu se stie cu siguranta, acest lucru ar putea insemna ca produsele oferite la micul dejun, si care pot fi consumate acum doar in decursul diminetii, ar putea fi de anul acesta disponibile pe toata durata zilei.
Compania se confrunta cu o serie de probleme: de la nemultumiri ai angajatilor din SUA care doresc salarii marite, la francizati ce reprezinta 90% din afacere care s-au declarat nemultumiti de multele schimbari din meniuri, care pare ca se extind de la o zi la alta, dar si de promotiile des aplicate. In plus, tendinta alimentatiei sanatoase pare ca afecteaza puternic dorinta cumparaturilor de a manca fast-food.