Piata jucariilor din Romania va creste in 2014 cu aproximativ 20%, pana la valoarea de aproximativ 120 de milioane de euro, in conditiile in care romanii cumpara jucarii, in medie, de trei pana la cinci ori pe an, iar cosul mediu la o singura comanda are o valoare de circa 100 de lei.

“O valoare cu mult sub cea inregistrata la nivel european. Vanzarile de jucarii au in Romania un potential de crestere foarte mare. La noi, vanzarile sunt foarte slabe in comparatie cu tarile din vestul Europei. Spre exemplu, la nivelul intregii Europe, piata jucariilor este, potrivit producatorilor, de aproximativ 16 miliarde de euro. Aceasta stare de fapt este data, in principal, si de faptul ca romanii cumpara jucarii ieftine si, de regula, de slaba calitate”, a declarat Mihai Patrascu, CEO la site-ul de jucarii  TOYZ.ro. 

Site-ul  a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 500.000 de euro si are in portofoliu in momentul de fata aproximativ 11.000 de produse active.

Cat priveste sezonalitatea acestui business, iarna se vand mai bine jucariile pentru interior, dar si saniile, schiurile sau patinele, iar primavara si vara, jucariile destinate activitatilor in aer liber: premergatoare, biciclete, triciclete, masinute cu pedale, role si asa mai departe.