Aproximativ 38 de procente din totalul cheltuielilor dedicate consumului casnic pentru produse de larg consum sunt directionate catre alimente proaspete. Produsele pe care romanii cheltuiesc cei mai multi bani de-a lungul unui an sunt carnea, legumele si mezelurile, potrivit unui studiu GFK.

Canalul preferat pentru achizitionarea produselor alimentare proaspete este comertul traditional, care acopera 60% din valoarea totala a acestei piete. Orientarea catre comertul traditional este influentata in special de produse precum legumele, painea, pestele si produsele de cofetarie care sunt cumparate intr-o proportie mai mare din magazinele specializate, brutarii, patiserii sau piete.
In schimb, mezelurile si carnea de pui sunt achizitionate aproape in mod egal din cele doua formate de comert: modern si traditional.
Ca si in cazul majoritatii produselor de larg consum, hypermarketul detine suprematia intre formatele comertului modern atunci cand vine vorba despre achizitionarea de alimente proaspete.
“Observam o deschidere mai mare a cumparatorilor de a-si procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumparatorii care intra intr-un hypermarket pun in cos fructe si legume, comparativ cu doar 60% dintre clientii supermarketurilor si ai discounterilor”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods &Retail Director GfK Romania.

Photo credit: faith goble / Foter / Creative Commons Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)