Mega Image detine in urma fuziunii cu Angst o cota de piata de 40% in unele zone din Bucuresti, precum Amzei, Ceasornicului, Obor si Lacul Tei, potrivit unor retaileri citati de Mediafax.
“Avand in vedere estimari interne, in baza suprafatei de vanzare, populatiei si consumului estimat in fiecare zona relevanta, cota de piata dobandita de Mega Image in urma fuziunii, in patru zone locale, si anume: Amzei, Ceasornicului, Obor si Lacul Tei, ajunge la peste 40%, ceea ce ar indica o posibila pozitie dominanta. In acest moment sunt zone in care exercita un cvasi-monopol minizonal prin comertul de proximitate practicat. Concentrarea va creste si mai mult densitatea magazinelor din lantul Mega Image, cota lor de piata in zona de atractie comerciala si impactul asupra concurentei”, sustin retailerii carora Consiliul Concurentei le-a solicitat punctul de vedere cu privire la tranzactia dintre Mega Image si Angst.
Consiliul Concurentei a primit observatii din partea Auchan (inclusiv Real Hypermarket), Carrefour (inclusiv Artima), Profi, Billa, Lidl Discount, Cora, Penny Market si Cristim cu privire la posibilele efecte ale operatiunii de concentrare economica.