Producatorul danez de jucarii Lego a beneficiat de publicitatea filmului The Lego Movie, atat profitul sau, cat si cifra de afaceri crescand anul trecut cu doua cifre.
Vanzarile Lego au crescut cu 13% in 2014 la 3.8 miliarde de euro, iar profitul sau a crescut cu 15% la aproape un miliard de euro. Rezultatele au ajutat la depasirea rivalului american Mattel, Lego devenind cel mai mare producator mondial de jucarii.
Succesul urias al filmului The Lego Movie, ce a adunat un public numeros, a ajutat la cresterea profitului si a cifrei de afaceri. Filmul a costat 50 milioane de dolari, dar a avut vanzari de 468 milioane de dolari, ceea ce a determinat productia celui de-al doilea film ce ar trebui sa apara in 2018, potrivit Warner Bros.
Pentru anul 2015 si anii urmatori Lego se asteapta ca piata de jucarii sa creasca cu 5% pe an. Directorul financiar, John Goodwin, se asteapta ca compania sa depaseasca usor tendinta pietei, de aceea aceasta doreste sa investeasca intr-o noua fabrica in China.
Noua fabrica va fi functionala in 2017.
Asia reprezinta mai mult de 10% din cifra de afaceri, ceea ce reprezinta un mare potential pentru producator.
Rezultatele excelente sunt diferite de cele ale competitorului sau principal Mattel, ce produce Barbie, Fisher Orice si Hot Wheels. Cifra de afaceri a celor din urma nu numai ca a scazut cu 7% anul trecut, dar l-a dat afara in ianuarie pe CEO-ul Bryan Stockto. Acesta a incercat sa produca jucarii inteligente precum o Barbie cu inteligenta artificiala.