Pentru a doua oară consecutiv, Noriel raportează cel mai bun an de la deschiderea afacerii în 2009. Anul 2015 a adus noi produse și direcții pentru business-ul Noriel, marcând deschiderea a șase noi magazine de tip MegaStore, de mari dimensiuni (750 – 1.000 metri pătrați), ce oferă toate tipurile de produse pentru copii, de la cele de puericultură adresate copiilor de 0-3 ani, la obișnuitele jocuri și jucării. Investiția medie pentru un nou magazin se ridică la 500.000 de euro, însă parte dintre aceste deschideri au fost și magazine Noriel clasice reorganizate.

„Anunțăm din nou cel mai bun an pentru Noriel, de la deschiderea primului magazin Noriel în 2009, pentru a doua oară consecutiv. În 2015, ne-am concentrat mai mult pe formatul mare de magazine, MegaStore, am închis unele formate mai mici, am consolidat segmentul online după ce anul trecut am introdus posibilitatea de a comanda online și ridica din oricare magazin selectat. Astfel, estimăm că 2015 s-a tradus printr-o cifră de afaceri de 30 de milioane, o creștere de aproximativ 30% față de anul anterior”, a declarat Cristian Constantinescu, CEO Noriel.

Cristian Constantinescu Noriel

Retailerul ramâne în continuare cea mai mare rețea de jocuri și jucării din România, cu 47 de magazine în țară, 13 dintre ele fiind în București, însă extinderea în țară este planificată în noua formulă de magazine și nu după modelul celor clasice Noriel Toys. Astfel, compania își propune ca în 2020 să ajungă la 100 de magazine, în special în format MegaStore, ceea ce ar putea duce la triplarea cifrei de afaceri.

Extinderea produselor Noriel Bebe și categoriilor de produse

Odată cu extinderea magazinelor one-stop-shop și oferta de puericultură este mai largă incluzând din anul 2016 și scutece sub brandul propriu Noriel, pe lângă produsele de îngrijire, de siguranță, mobilier sau scaune auto și hrană.

În plus, pentru prima dată Noriel a intrat pe categoria de fashion cu haine pentru mămici și copii cu vârste între 0-14 ani, oferta fiind disponibilă online, pe noriel.ro, și în magazinele MegaStore. Categoriile de produse variază de la body-uri, bluze, pantaloni, rochii la încălțăminte sau chiar trusouri de botez și sunt grupate pe trei categorii de vârstă: 0-2 ani, 3-6 ani și 7-12 ani.

Best-sellers în Noriel

Noriel investește în continuare în două tendințe principale identificate în piața de jocuri și jucării: produsele de licență și jucăriile educative. Printre cele mai vândute jucării ale companiei Noriel se numără astfel atât licenţe internaţionale cum este cazul Frozen, cât şi produsele marcă proprie Noriel cum sunt Micul Artist, Plastellino, Maia, Color Chic, Noriel Pets, Noriel bebe, Noriel Pad.

Evoluția segmentului online

Segmentul online a crescut și în acest an datorită unor serii de investiții și schimbări. Ultimii doi ani au însemnat investiții în dezvoltarea echipei de online, o ofertă mai bogată, răspuns și livrare rapidă. Astfel încât anul trecut website-ul noriel.ro are o interfață nouă și a fost introdusă posibilitatea de a comanda online produsele și de a le ridica din oricare magazin selectat de clientul din țară, fără costuri suplimentare.

În 2014, vânzările de pe www.noriel.ro au înregistrat o creștere de 60% a comparativ cu 2013, iar estimările unui trendul ascendent s-au confirmat și în 2015, când se estimează că vânzările online au crescut cu peste 40% față de 2014.

Compania Noriel a fost înființată în 1993 de către soții Mirela și George Constantinescu, de profesie ingineri. Compania a început prin a produce jocurile bine-cunoscute ca „Nu te supăra, frate”, „Comoara lui Piticot” sau „Păcălici” în diverse secții din București, iar în 1999 a înființat propriul centru de producție în Prahova. Astăzi compania are  o linie bogată și variată de produse proprii, care include jocurile românești deja celebre, plușuri și jocuri educative precum Plastelino sau Micul Artist.

Grupul Noriel este condus astăzi Cristian Constantinescu, în acționariatul grupului fiind și compania Axxess Capital (ce administrează fondurile de investiții RAEF și BAF). În prezent, Grupul Noriel include companiile Noriel Impex (distribuitor de jucării), Toys and Games Industry (fabrica de jucării de la Prahova), Intertoy Zone (divizia de retail fizic și online). Cu o rețea de 43 de magazine în 25 de orașe, Noriel este liderul pieței de retail de jucării din România.