Doar o treime dintre romani considera ca preturile la produsele alimentare si bauturile non-alcoolice vor scadea uniform cu reducerea TVA, arata un studiu realizat de compania iSense Solutions. Mai mult, 3 din 10 romani cred ca preturile nu se vor micsora deloc.

AlimentePotrivit studiului, un procentaj semnificativ de romani, 65%, considera ca doar anumiti comercianti vor reduce preturile la produsele alimentare. Cei mai multi isi pun sperantele in hipermarketuri si supermarketuri, 75% dintre ei asteptandu-se sa observe cele mai mari reduceri la alimente in astfel de magazine.

„Romanii asteapta de mult timp reducerea TVA la alimente, masura implementata deja cu succes in multe tari din Europa. Cu toate acestea, o mare parte dintre ei este neincrezatoare ca aceasta masura va fi aplicata corect de catre toti comerciantii, lucru relevat de studiul iSense Solutions. Acest moment este unul cheie: neincrederea consumatorilor trebuie adresata de catre comercianti, ceea ce va contribui la un comportament mai relaxat al romanilor atunci cand vine vorba de cumparaturi”, este de parere Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions.

In ceea ce priveste semnalizarea reducerilor, 85% dintre romani isi doresc ca alimentele si bauturile non-alcoolice sa aiba doua etichete dupa intrarea in vigoare a legii: una care sa contina pretul vechi si alta cu pretul redus.

„Consumatorii asteapta de la comercianti sa comunice cat mai transparent modul in care implementeaza reducerea TVA la alimente. Astfel, 27% dintre ei isi doresc sa vada reclame despre modificarile preturilor. Cei care vor aplica si vor comunica corect scaderile de preturi vor avea un avantaj competitiv si vor castiga increderea consumatorilor”, afirma Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online iar datele sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,97%, la un nivel de incredere de 95%.