Rețeaua de magazine de tip ”do-it-yourself” Praktiker România a finalizat remodelarea unităților sale din Ploiești și Oradea, parte a procesului de modernizare a celor 27 de magazine inițiat anul trecut.

Astfel, compania a investit suma de 1,2 milioane de euro în remodelarea magazinului din Ploiești, situat în Păuleștii Noi, și a magazinului din Oradea, situat pe strada Ogorului.
Spațiile comerciale au fost optimizate pentru a le oferi clienţilor o experienţă îmbunătăţită la cumpărături. „Am resimţit efectele pozitive ale acestui proces de modernizare încă de la primul magazin redeschis anul trecut, în centrul comercial Vitantis din Bucureşti, acestea fiind valabile în cazul tuturor magazinelor incluse până acum în acest program. Este vorba despre o creştere a vânzărilor cu 40% până la 60% pentru fiecare magazin modernizat”, a spus Omer Susli, proprietarul Praktiker România.


Procesul de modernizare a magazinelor Praktiker a avut în vedere cinci obiective principale:
• Introducerea unor game noi de produse, potrivite cu aşteptările clienţilor din toate categoriile: entry, middle sau high. În cazul magazinelor remodelate, sortimentele de produse au fost regândite pentru a le oferi clienţilor mai multe variante pe fiecare categorie de preţ. Noul portofoliu de produse se adresează atât profesioniştilor, cât şi amatorilor;
• Un concept nou de semnalistică: afişele de orientare în magazin, punctele de informare, afişele ambientale, preţurile produselor şi semnalizarea promoţiilor. Toate acestea sunt acum marcate foarte clar, uniform, într-o modalitate care să faciliteze întregul proces de cumpărare în magazin;
• O nouă strategie de merchandising, care să fluidizeze procesul de alegere şi achiziţie. Este vorba despre o nouă aranjare a produselor la raft conform unor norme, reguli şi logici de cumpărare care să transforme procesul de achiziţie într-unul mult mai facil pentru cei care trec pragul magazinelor Praktiker modernizate;
• Informaţii locale de vânzare pentru produsele care necesită detalii suplimentare la achiziţie, prin intermediul fişei tehnice a fiecărui produs, respectiv a panourilor superioare care se află în topul rafturilor şi care conţin specificaţii tehnice clare, sfaturi şi modalităţi de utilizare a produselor, inclusiv recomandarea Praktiker pentru profesionişti şi amatori;
• Îmbunătăţirea zonele expo la mobilier, la săli de baie, la decoraţiuni, pentru a oferi clienţilor o sursă de inspiraţie şi idei de amenajare pentru propriile locuinţe.


Redeschiderea celor două magazine este însoțită și de o acțiune promoțională. Astfel, începând cu data de 17 martie, pentru o perioadă de două săptămâni, toţi clienţii care achiziţionează produse de cel puţin 150 lei primesc un card răzuibil cu premii constând în excursii în Europa, biciclete Pegas, vouchere cadou şi altele.
Praktiker a pregătit oferte speciale și pentru meșteri. Prin noul sistem de bonusare lansat la 1 martie, meșterii primesc 12% reducere sub formă de vouchere de cumpărături la achiziţiile pe care le fac într-o lună calendaristică. Începând cu data de 17 martie, meşterii vor beneficia de alte două oferte: 15% reducere la gama profesională de produse Meșterică şi 20% reducere la vopseaua lavabilă profesională Super.
Lucrările din cadrul procesului de modernizare au avut loc pe parcursul a două luni. Pentru a nu afecta vizitatorii magazinelor în această perioadă, lucrările s-au realizat structurat, pe arii şi departamente care au fost, pe rând, remodelate.
Praktiker România şi-a propus continuarea remodelării magazielor din rețea şi în lunile următoare, cu excepţia perioadei de vară, atunci când lucrările se vor opri. Până la finalul acestui an, reprezentanţii companiei îşi doresc să ajungă la un numar de 20 de magazine Praktiker modernizate şi redeschise.