La timp: O “nisa” de 450 miliarde de dolari s-a deschis in fata marilor retaileri

O piata de 450-500 miliarde de dolari s-a deschis in fata marilor lanturi de hiper si supermarketuri, in India, dupa ce guvernul le-a permis pentru prima data sa fie actionari majoritari intr-un parteneriat local si sa vanda direct clientilor finali.
Legislatia indiana nu permitea lanturilor de hiper si supermarketuri precum Wal-Mart sau Carrefour sa deschida propriile magazine de vanzare multi-brand, insa aveau permisiunea sa opereze magazine de vanzare angro in parteneriat cu companiile locale. De acum, companiilor straine de profil li se va permite sa detina maximu 51% dintr-un parteneriat local si sa vanda in stil occidental.
Totusi, companiile vor trebui sa aloce jumatate din bugetul de investitii in infrastructura de procesare, productie, depozitare, ambalare. Potrivit analizelor Bloomberg retailerii internationali vor fi nevoiti sa investeasca cel putin 500 milioane de dolari in 3-5 ani in cea de-a doua tara ca numar de locuitori din lume, investitii nu tocmai binevenite pentru retailerii europeni care se chinuie sa treaca peste criza din regiune. Daca insa investitiile se vor dovedi rentabile, piata ar putea creste pana in 2017 cu 44% la 725 milioane de dolari, potrivit Technopak Advisors.
Lantul de magazineWal-Mart va fi primul beneficiar al deciziei, ajutat de faptul ca este cel mai important retailer international deja existent pe piata aflat in parteneriat cu o companie locala. “Suntem dispusi sa investim in infrastructura care va ajuta sa reducem preturile la produse si pierderile din agricultura”, a spus Raj Jain, presedintele Wal-Mart India imediat dupa aceasta decizie.
Wal-Mart a intrat pe aceasta piata in 2007 printr-un joint-venture cu Bharti Enterprises si are acum 17 outleturi care vand catre retaileri si diverse afaceri. Carrefour are doar doua angoruri , iar Tesco ajuta la operarea unui angro indian.
“Extinderea in tari straine e foarte scumpa. Trebuie sa te astepti la cativa ani de pierderi si nu toti retailerii isi permit asta”, a declarat pentru Bloomberg economist-sef la firmei de cercetare Planet Retail Holdings. La acest moment Carrefour are un profit redus si are multe datorii si probleme in zona Europei, iar nici Tesco nu o duce tocmai bine. Totusi cea de-a doua piata ca numar de locuitori nu va putea fi ignorata de acestia, aici fiind o reala nisa de exploatat.
Related posts: