Un sfert din piata cosmeticelor e in hipermarketuri

La acest moment piata de produse cosmetice este una foarte fragmentata si similara cu alte piete europene. Insa, romanii cheltuie mult mai putin comparativ cu rata europeana. In plus, obiceiurile de cumparare se schimba datorita unui consumator tot mai educat si a standardelor de viata tot mai bune ce vor sprijini aceasta piata.
Piata de cosmetice din Romania a observat o diversificare a canalelor de distributie, mai ales datorita dezvoltarii hipermarketurilor si a vanzarilor directe. Cel mai important canal de distributie ca valore este reprezentat de hipermarketuri, supermarketuri si unitatile de discount (25,1%), urmate de vanzarile directe si online 20,3%, farmacii 18,4%, magazinele specializate 14,6%, in timp ce lanturile de magazine de cosmetice reprezinta doar 9,6% din totalul pietei.
Tendinta se va mentine mai ales in cazul hipermarketurilor daca se ia in considerare ca anul trecut au fost inaugurate 200 de unitati mariĀ si alte 120 de hipermarketuri si supermarketuri acesta.
Lanturile de magazine dedicate sunt cele care ar trebui sa se extinda cel mai mult, Sephora fiind principalul jucator ce are putere de extindere, dar care tinteste un segment de clienti high-end. “Pe de alta parte, dm drogerie markt,un jucator relativ nou in Romania are 55 de unitati, o dimensiune redusa comparativ cu potentialul Romaniei si populatiei tarii”, spun cei de la PMR.
No related posts.