Aproximativ 49% din piata totala de FMCG pentru consumul acasa a fost atras de comertul modern anul trecut, iar in ultimul trimestru al anului 2012, raportul dintre comertul modern si cel traditional a ajuns la 50/50 in valoare, potrivit firmei de cercetare GFK. Mai mult, discounterii acopera 9% din consumul casnic de bunuri de larg consum in 2012.
Astfel, sase din zece gospodarii din Romania si-au facut cumparaturile cel putin o data din discounteri, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna. Atunci cand merg la cumparaturi in magazinele de tip discount, categoriile preferate de cumparatori sunt din zona de mancare si bauturi (sucuri, cafea, bere, apa). De fapt, segmentul care inregistreaza cea mai mare crestere in valoare este cel al produselor alimentare, marcand un plus de 19% fata de 2011. Pentru bauturi, gospodariile au cheltuit cu 10% mai mult in magazinele de tip discount pentru aceeasi perioada analizata.
“Printre elementele pe care le-am identificat in studiile GfK ca avand potential de diferentiere in termeni de satisfactie fata de tipurile de formate de retail se numara proximitatea, nivelul preturilor, atmosfera din magazin, programele de loializare, oferta din revistele promotionale precum si produsele marca privata si varietatea de produse romanesti. Castigatorii vor fi cei care reusesc sa intampine atat nevoile rationale, cat si pe cele emotionale, in timp ce continua sa investeasca in intelegerea acestor asteptari”, spune Gabriela Luca, Retail Specialist, Consumer Goods & Retail Division.
Photo credit: Éole / Foter.com / CC BY-NC-SA