17% din produsele alimentare sunt marci private

Cresterea fata de anul precedent este de 3 puncte procentuale, de la o cota de piata de 9%, la 12%.
Cea mai buna dezvoltare se regaseste la segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic. Anul 2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).
Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie – servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica – sunt vandute sub eticheta “marca proprie”.
“Diversificarea categoriilor si a segmentelor de piata pe care patrund – dezvoltarea brandurilor de nisa, intrarea pe segmente premium si super-premium – dar si intensificarea activitatilor de marketing si de comunicare sunt motoarele de crestere pentru produsele marca proprie”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director al GfK Romania.
No related posts.