In ultimii ani, marcile private au crescut intr-un ritm accelerat, astfel in 2012 acestea au ajuns sa acopere 12% din valoarea totala a pietei bunurilor de larg consum, in comparatie cu 2% cat reprezentau in 2007, potrivit GFK Romania. Numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011 – mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private.
Cresterea fata de anul precedent este de 3 puncte procentuale, de la o cota de piata de 9%, la 12%.
Cea mai buna dezvoltare se regaseste la segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic. Anul 2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).
Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie – servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica – sunt vandute sub eticheta “marca proprie”.
“Diversificarea categoriilor si a segmentelor de piata pe care patrund – dezvoltarea brandurilor de nisa, intrarea pe segmente premium si super-premium – dar si intensificarea activitatilor de marketing si de comunicare sunt motoarele de crestere pentru produsele marca proprie”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director al GfK Romania.