Magazinele de cartier au din nou sansa sa se evidentieze daca se vor moderniza, existand un potential ridicat de expansiune in special pentru segmentul de proximitate, discounteri si supermarketuri, potrivit unei analize realizate de compania de consultanta Roland Berger. Media suprafetelor de vanzare a magazinelor nou deschise in 2012, de 400 mp, arata acest trend , valoarea fiind de patru ori mai mica decat media din 2007 de 1.600 mp.

Daca formatele mari au dominat expansiunea intre anii 2003-2007, acum jucatorii din industrie se orienteaza catre formatele mici (magazine de proximitate, discounteri si supermarketuri), iar pe parcurs multi adopta o strategie multi-format. De fapt, principala tendinta in Europa este ca retailerii isi diversifica din ce in ce mai mult prezenta, atat geografic cat si intre formate, adoptand strategii multiformat”, se arata in analiza Roland Berger.

Avand in vedere ca acest trend a luat amploare deja amploare in Romania, chiar daca marile grupuri nu si-au dezvoltat inca local toate formatele incluse in portofoliul lor international, este de asteptat ca sectorul romanesc de retail sa isi continue dezvoltarea, cel putin pana in anul 2015, in special prin cresteri aduse de segmentul de retail modern. Acesta ar putea reprezenta pana atunci aproximativ 57% din intreaga piata de retail.