Piata de flori din Romania are o valoare estimata la 100 milioane de euro in 2013, care se impart in mod egal intre piata neagra si piata alba. Din valoarea de 50 milioane de euro a zonei albe a pietei, 5% este realizat prin vanzari online, potrivit lui Mugur Frunzetti, fondator al florariei online Floria.ro.

Floria.ro a inregistrat in prima jumatate a anului 2013 vanzari de 600.000 de euro, iar pentru intreg anul, distribuitorul estimeaza o cifra de afaceri de peste un milion de euro.

‘Prima jumatate a anului a fost foarte buna pentru noi, am crescut semnificativ fata de anul 2012 si am avut vanzari cu 10% mai mari decat estimasem. In afacerile cu flori, primele trei luni dau tonul pentru tot restul anului pentru ca atunci sunt sarbatorile importante din perspectiva consumului de flori – 1 si 8 martie, Valentines Day sau Dragobetele. Astfel ca ne asteptam sa depasim un milion de euro cat era bugetat pentru 2013’, a declarat Mugur Frunzetti.

Photo credit: AlyssssylA / Foter.com / CC BY-NC-SA