Potrivit unui studiu marca Gfk, 82% dintre romanii care detin un telefon mobil declara ca au cumparat produse noi. Procentul este similar atat la telefonul mobil obisnuit, cat si la smartphone. Tendinta se manifesta si pentru produsele IT, unde 83% dintre romanii care detin un computer (desktop sau laptop) spun ca au achizitionat produse noi.
Preferinta pentru “nou” este sustinuta in mare parte de ofertele avantajoase ale operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar si de dorinta de a detine un telefon si un computer proaspat iesit din fabrica, ca o garantie a unei utilizari cat mai indelungate si fara probleme.
Conform datelor din cercetarea GfK Temax, valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri noi a crescut cu 18% in primul trimestru al lui 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut, insumand 88 de milioane de euro, valoare estimata nesubventionata. Noile modele de smartphone-uri lansate in ultima perioada au contribuit la cresterea acestui segment cu 58%, in timp ce o scadere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rata de crestere negativa de -29% pentru aceste produse.
Photo credit: albyantoniazzi / Foter / CC BY-NC-ND