Clientii magazinelor online de IT au de ce sa fie reticenti cu privire la achizitia online de astfel echipamente potrivit unei analize realizate de VBS – Business Solutions. Din 30 de evaluari de tip mystery shopping realizate, doar sapte au avut rezultate satisfacatoare, iar nivelul de calitate privind consilierea clientilor la telefon este unul sub limita admisa (la un procent general de numai de 45,84% conform studiului efectuat).
Desi adaptarea limbajului la nivelul de cunostinte pe care il detine clientul este un pas deosebit de important care trebuie facut atat pentru castigarea increderii, cat si pentru a-l face pe acesta sa constientizeze care sunt avantajele pe care le ofera utilizarea produsului recomandat, jumatate dintre angajatii cu care au interactionat angajatii de mistery shopping au apelat strict la termeni de specialitate atunci cand au descris performanta unui anumit produs.
In ceea ce priveste stabilirea raportului de incredere, in mai mult de jumatate din cazuri personalul magazinelor online evaluate nu a stiut sa inlature temerile, nici atunci cand evaluatorii au intrebat direct daca tranzactia este sigura. Mai mult, 90% dintre operatori nu numai ca nu au oferit detalii despre politica de garantie a produselor recomandate, ci chiar au dat raspunsuri evazive atunci cand agentul de mystery shopping s-a interesat de procedura de returnare adoptata de companie. Intr-unul dintre cazuri s-a intamplat ca operatorul sa intrebe pe un ton nepoliticos: „Daca doriti sa returnati produsul de ce il mai cumparati?”, angajatul uitand faptul ca acesta este unul dintre drepturile pe care clientul le detine.