Flanco a inregistrat vanzari in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada din 2012, vanzarile indicand o apetenta crescuta a clientilor catre mobilitate.

In portofoliul de produse IT comercializate de companie notebook-urile continua sa domine, dar cu o cota in scadere, de la 71% in primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, in favoarea altor categorii. Cota notebook-urilor este preluata de segmentul tabletelor, care creste continuu, de la 10% – cat inregistra anul trecut – la 23% la jumatatea acestui an. Vanzarile de accesorii pentru tablete cresc si ele, in timp ce echipamentele IT de birou – PC-uri si display-uri – continua sa scada, ajungand la o cota de numai 8,5% din totalul vanzarilor de produse IT ale Flanco.

Avansul echipamentelor de telecomunicatii, de peste 40% la nivel de piata ‚libera’, a fost determinat de cresterea constanta si substantiala pe segmentul smartphones. Pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus in portofoliu, in septembrie 2012, fapt care nu permite inca un calcul procentual raportat la o baza semnificativa.

Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicatii – aflate intr-o continua expansiune a venit in mod firesc. Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% in pietele mature. Acest fapt indica un potential de crestere foarte bun pentru noi si un apetit general al clientilor catre mobilitate”, a explicat Violeta Luca, CEO al Flanco.

Flanco a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse, de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%. Electrocasnicele mari au inregistrat o crestere marginala, de aproximativ 1%, compania mentinand in vanzari acelasi ritm ca piata. Segmentul de electronice inregistreaza un usor declin, de aproximativ 4%, pe fondul in care cererea pentru televizoarele plate stagneaza, iar cea pentru aparatura foto si cea audio scade cu peste 10%.

„Relansarea electrocasnicelor mari si a electronicelor este legata de deblocarea creditarii – data fiind valoarea unitara mai mare a produselor – si de revenirea increderii populatiei in investitiile in bunuri de folosinta indelungata”, a explicat Violeta Luca. „Veniturile disponibile, mai reduse, sunt acum directionate catre produsele IT si telecom, cu un ritm de uzura morala mai accelerat. Ele ofera satisfactia pe care nu demult consumatorii o cautau in achizitia de televizoare”, a adaugat Luca.

Retailerul va deschide, pana la finalul anului, inca doua magazine de referinta, in centre comerciale din Bucuresti si Ploiesti. Astfel, numarul magazinelor din retea va ajunge la 80.