De Craciun, sub brad s-au gasit tocatoare de carne, mixere, storcatoare de fructe, aspiratoare si produse de ingrjire capilara. Ce surprize vor aduce acasa barbatii de Ziua Internationala a Femeii?
In luna decembrie, o luna guvernata de Craciun si de cumparaturile sezonului, romanii care au optat pentru un cadou electrocasnic mic au ales sa cumpere produse care ajuta la… gatit. Potrivit datelor furnizate pentru Retailers.ro de Altex si Flanco, in luna decembrie cele mai cautate electrocasnice mici au fost tocatoarele de carne, mixerele, storcatoarele de fructe, aspiratoarele si fiarele de calcat.
„Luna decembrie este o perioada speciala din an, in care clientii isi indreapta atentia atat catre cadouri pentru cei dragi, cat si catre produsele necesare prepararii celor mai delicioase mese de sarbatoare. Astfel, din categoria electrocasnicelor mici, cel mai bine s-au vandut masinile de tocat, urmate de aspiratoare si masini de calcat, in timp ce locurile patru si cinci au fost rezervate tot electrocasnicelor de bucatarie: cuptoare cu microunde si mixere”, a declarat pentru Retailers.ro Radu Batrinu, Marketing Director, la Flanco Retail. Luna decembrie a fost „responsabila” de circa 25% din vanzarile anuale de masini de tocat ale Flanco.
In ceea ce priveste produsele de ingrijire personala, cele mai cautate au fost cele de styling si ingrijire capilara – placile ondulatoare, uscatoarele de par si aparatele de tuns. In cazul Flanco uscatoarele de par s-au situat pe primul loc in topul vanzarilor. Locul doi a fost ocupat de aparatele de tuns, dupa care topul a fost din nou acaparat de produsele destinate doamnelor: aparate de indreptat parul, perii de coafat si ondulatoare.
Pentru lunile februarie, martie si aprilie, guvernate de cumparaturile pentru Sf. Valentin, Ziua Femeii si Paste, retailerii de electrocasnice se asteapta din nou la o crestere a vanzarilor electrocasnicelor mici.
Ne asteptam la un mix mai divers pentru lunile februarie-aprilie, sarbatorile care marcheaza sfarsitul iernii si inceputul primaverii fiind din registre foarte diferite. Avem una sau mai multe sarbatori ale cuplului, apoi o sarbatoare a femeii si, in aprilie, o sarbatoare a intregii familii. Astfel, din experienta anilor trecuti, estimam ca in topul vanzarilor se vor situa aspiratoarele, urmate de cuptoare cu microunde, storcatoare, masini tocat, epilatoare si mixere”, a specificat Radu Batrinu.
Pe de alta parte Altex se asteapta la o crestere a vanzarilor in special pe partea de produse de ingrijire personala.
Clientii prefera cumparaturile direct din magazin
Potrivit retailerilor, electrocasnicele mici sunt in continuare cumparate din magazine, fiind importanta posibilitatea de a testa produsele inainte de luarea deciziei.
Pe langa necesitate, care declanseaza dorinta de informare pe categoria respectiva, faptul ca pot testa produsele si pretul sunt celelalte doua criterii care stau la baza selectiei. „Decizia de cumparare este luata in functie de brand si de caracteristile produsului. Nu in ultimul rand, este importanta si experienta din timpul cumpararii, respectiv posibilitatea de a testa, de a compara, de a primi un sfat de la specialistii”, au specificat pentru Retailers.ro reprezentantii Altex.
Potrivit Flanco, pentru electrocasnicele mici in aceasta perioada, bugetul mediu al clientilor se situeaza in jurul valorii de 250 de lei.