Studiul  Future of Television – Media & Entertainment, realizat de  firma de servicii profesionale EY,a identificat mai multe tendinte care vor influenta viitorul televiziunii pe masura ce industria se pregateste sa faca fata unei schimbari majore in materie de monetizare si structuri narative (storytelling), prin dezvoltarea unei game extinse de noi canale, noi platforme, noi dispozitive si noi experiente.

Se evidentiaza, de asemenea, necesitatea conceperii de experiente mai interactive, cu mai multa mobilitate si cu o mai buna adaptare a continutului la nevoile si interesele specifice ale telespectatorilor.

”Nu este vorba doar despre a facilita vizualizarea de continut pe mai multe tipuri de platforme”, spune Elena Badea, director de Marketing, EY Romania. „Este vorba, mai degraba, despre a crea experiente printr-un continut puternic personalizat, deoarece relatia dintre continut si telespectator va fi din ce in ce mai complexa si are potentialul de a deveni tot mai profitabila”.

Cele sase tendinte identificate de studiu care vor determina viitorul televiziunii sunt:

1. Structurile narative (storytelling-ul) vor evolua pentru a valorifica mai bine mediul reprezentat de platformele multiple.  Ecranele multiple care functioneaza perfect impreuna vor permite dezvoltarea de noi structuri narative care sa ofere producatorilor de continut mai multe oportunitati de a inova impreuna cu audienta. Metadatele care permit sincronizarea intre ecrane vor deveni facilitatoare cheie.

2. Ecranele omniprezente vor solicita o mobilitate mai mare a continutului. Pe masura ce apar tot mai multe ecrane in tot mai multe locuri – de la spatiile de acasa, pana la vehicule sau spatiile publice – va exista o crestere a cererii pentru continut care sa poata urma telespectatorul oriunde merge acesta.

3. Dinamica sociala si experientele sociale colective vor determina o crestere a vizualizarilor asociate evenimentelor. Chiar daca vizualizarea devine din ce in ce mai fragmentara, consumatorii vor dori, pe mai departe, sa faca parte din experientele sociale colective asociate anumitor evenimente, cum ar fi Cupa Mondiala sau Premiile Oscar. In cazul in care creatorii de continut vor reusi sa construiasca o experienta sociala puternica in jurul unui program, telespectatorii vor dori sa fie inclusi in aceasta experienta si se vor intoarce in fata ecranului.

4. Inovatia in materie de descoperiri de noi programe si de noi tipuri de telecomenzi va duce la definirea unor tehnici care sa optimizeze cautarea de programe relevante. In pofida evolutiei televizoarelor, experienta consumatorului cu telecomanda si cautarea pe canalele disponibile nu s-a schimbat prea mult in ultimele cateva decenii. Telespectatorii continua sa fie adesea frustrati atunci cand incearca sa gaseasca la TV ceva ce ii intereseaza. Cu ajutorul tabletelor si a altor dispozitive, cautarea si descoperirea de programe vor fi mult mai intuitive si mai adaptate la preferintele fiecarui individ. Furnizorii de continut vor fi nevoiti, in cele din urma, sa-si optimizeze continutul pentru cautare, la fel ca in cazul motoarelor de cautare, pentru a permite continutului relevant si atragator sa ajunga sa fie vazut de telespectator.

5. Vizionarea intr-o singura sesiune a mai multor episoade dintr-un serial sau alt tip de continut va atrage dupa sine inovatii in zona de masurare si personalizare. Odata cu cresterea numarului de platforme de continut video la cerere, a crescut si accesul consumatorilor la continut, precum si frecventa fenomenului de bingeing (vizionarea, timp de mai multe ore, de continut intr-o singura sesiune). Companiile de media si divertisment vor fi nevoite sa dezvolte metode prin care sa masoare si sa inteleaga mai bine acest tipar unic de vizionare, astfel incat modul in care impacheteaza continutul pe care-l propun sa satisfaca mai bine nevoile telespectatorilor, sa creeze fani dedicati pe toata durata de viata a produsului si sa creeze mai multe oportunitati pentru publicitari.

6. Cererile tot mai exigente de continut unic venind din partea noilor jucatori intrati in segment vor influenta inovarea dincolo de sistemul studioului traditional.
Companiile de media si divertisment vor trebui sa dezvolte o relatie mult mai apropiata cu telespectatorii pentru a crea o interactiune mai puternica atat prin experienta de vizionare a continutului, cat si prin publicitate.

Rezultatele sondajului EY se bazeaza pe analiza a mii de ore de interviuri realizate cu executivi si lideri din companii de media si divertisment din intreaga lume.