WWF-Romania a lansat a doua editie a studiului Retailer Scorecard, ce analizeaza performanta de mediu a primilor 12 retaileri FMCG din Romania. Studiul  urmareste performanta retailerilor in sase sectoare cheie: peste, lapte dulce, legume si fructe, hartie de unica folosinta, detergenti si politici de mediu.

Daca anul trecut nici o companie din cele zece nu a reusit sa obtina 50% din scorul maxim, anul acesta o companie din cele 12 a reusit sa treaca acest prag. De asemenea, 9 din cei 10 retaileri analizati in 2012 au obtinut un scor mai bun in medie cu 4.5%.

Procentul cel mai mare din scorul total fost obtinut de Carrefour (50.35%), urmat de Penny Market (47.14%), Mega Image (39.64%), Cora (24.16%), Auchan (21.42), Selgros (20.23%), Billa (19.64%), Real (19.64%), Metro (19.16%), Lidl (18.09%), Kaufland (16.3%) si Profi (9.76%).

Rezultatele studiului arata urmatoarele:

cantitatea de fructe si legume provenite din Romania s-a dublat fata de 2012. Totusi niciuna dintre cele 12 companii analizate nu comercializeaza fructe si legume provenite din agricultura ecologica autohtona.

laptele dulce provenit din Romania de pe rafturile celor 12 supermarketuri a scazut cu 14% fata de 2012. Un fenomen important intalnit si anul trecut este faptul ca un singur brand produce tot laptele romanesc certificat ecologic de pe rafturile magazinelor incluse in studiu.

“Desi exista politici de mediu la nivel teoretic, acestea nu sunt pe deplin implementate in magazine, deci nu ajung la consumatori”, subliniaza studiul.