Vanzarile centrelor comerciale din Romania ar putea sa creasca in acest an cu circa 3,5%, datorita scaderii preturilor la alimente si a posibilitatii de crestere a salariilor, potrivit lui Robert Maxim, managing partner Ensight Management Consulting in cadrul conferintei The Future of Shopping Centers organizata  de compania de consultanta, proiectare si project management Immpuls.

“Centrele comerciale din Romania ar trebui sa aiba o crestere medie a vanzarilor de circa 3,5% in acest an. Nu toate centrele comerciale vor avea aceeasi evolutie, iar cele din Bucuresti si marile orase vor fi principalele beneficiare ale acestei cresteri. Vanzarile vor fi mai mari in cazul produselor alimentare, ceea ce inseamna ca supermarketurile din cadrul centrelor comerciale vor atrage substantial clienti. Acestia vor determina si vanzari de produse nealimentare si de servicii in cadrul centrului comercial”, a declarat Robert Maxim.

La cresterea vanzarilor in centrele comerciale vor contribui, pe de o parte, salariile pentru care compania estimeaza un avans de 2,6%, iar pe de alta parte o continuare a scaderii preturilor, care in 2013 s-a situat intre 1 si 8%.

“Daca platesti mai putin pe mancare, cheltuieli ce reprezinta aproximativ 60% din totalul cheltuielilor in Romania,  ai mai multi bani si deci ai ce sa cheltuiesti in centrele comerciale. Ceea ce este o veste foarte buna pentru retaileri si centrele comerciale”, a adaugat Maxi.