Se creioneaza un profil nou de vizitator al centrelor comerciale

Parcurile comerciale nu mai constituie demult doar o locatie in care oamenii isi fac cumparaturile, asa incat rolul centrelor in ceea ce priveste relaxarea si distractia este in mod firesc confirmat de acest studiu. De asemenea, conform cercetarii, campaniile de discounturi, concertele si targurile tematice sunt pe primele locuri in topul actiunilor pe care si le doresc vizitatorii si, daca in ansamblu aceasta concluzie nu ne surprinde, diferentele de la o regiune la alta sunt interesante”, a aratat Graham Kilbane, COO Argo.
Iesenii intervievati au plasat targurile tematice pe primul loc in topul evenimentelor care ii stimuleaza sa viziteze centrul comercial, urmate de premiile instant, in timp ce pe ultimul loc au clasat evenimentele mondene. Sibienii, in schimb, sunt atrasi in primul rand de discounturi, urmate de concerte si prefera mai putin evenimentele sportive organizate in parcurile comerciale.
Mesajele promotionale si ofertele speciale au atras in centrele comerciale circa 13% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu, 10,2% dintre cumparatorii din Era Shopping Park Iasi, 8,5% dintre vizitatorii Shopping City Suceava si 5,8% dintre oradenii care au intrat in Era Shopping Park Oradea.
“In ceea ce priveste profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale Argo, acesta devine din ce in ce mai interesant, segmentul principal fiind reprezentat de barbati, cu varsta mai mica de 30 de ani, care au studii universitare. In conditiile in care Romania are o populatie in proportie de 51,4% de sex feminim, conform ultimului recensamant din 2011, iar shoppingul este considerat traditional o ocupatie feminina, rezultatele studiului arata ca asistam la o transformare interesanta a publicului centrelor comerciale, care reflecta dinamica mixului de retaileri si mai ales a facilitatilor de entertainment din centrele comerciale”, a precizat Graham Kilbane.
Studiul mai arata ca intre 60-87% dintre vizitatori vin pentru a achizitiona produse alimentare. In plus, 40% din vizitatorii centrului din Sibiu si 37% din vizitatorii centrului din Suceava cumpara si imbracaminte si incaltaminte.
Cosmeticele si produsele de intretinere se afla pe locul al treilea in topul articolelor cumparate, cele mai mari procente in acest sens fiind inregistrate la cumparatorii din parcurile comerciale ARGO din Iasi (29%) si Sibiu (23%). Produsele IT si electronicele au cel mai mare succes in Sibiu si Suceava, fiind achizitionate de circa 13% dintre cumparatorii din fiecare dintre centrele comerciale ARGO respective.
Studiul a fost realizat de catre DTZ Echinox, prin intervievarea unui esantion de 2.400 de persoane in orasele in care Argo detine parcuri comerciale: Sibiu, Suceava, Oradea si Iasi.
In Romania, Argo Real Estate Opportunities Fund detine patru parcuri de retail: Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea si, respectiv, Era Shopping Park Iasi, cumuland o suprafata totala inchiriabila de 271.000 mp.