Consumatorii pot fi din ce in ce mai greu loializati fata de brandurile companiei, un studiu realizat de compania de cercetare GFK aratand o scadere in ultimii doi ani a ratei de loialitate medii pe mai multe categorii. Berea si ciocolata sunt doua produse ce reusesc cu greu sa-si fidelizeze clientii.

La categoria produselor alimentare si bauturi, studiul mentioneaza branza topita, cu o rata medie de loialitate fata de branduri de 34% (in scadere cu 10 procente fata 44% de primul semestru al anului 2010),  loializarea in cazul iaurtul simplu a scazut  cu opt procente la 30% , napolitanele au inregistrat scaderi de 11 procente la 25%, in cazul tabletelor de ciocolata  rata de loialitate au scazut de la 23% la 18%, iar in cazul berei de la 22% la 17%.

In ceea ce priveste produsele nealimentare, rata de loialitate a samponului a ramas ridicata, scazand doar cu cinci procenet comparativ cu perioada mentionata. De asemenea, deodorantele inregistreaza o rata de loialitate medie fata de branduri de 42%, in scadere doar cu doua procente fata de cifra inregistrata in semestrul intai din 2010.