Urmand startul dat de Carrefour, primul lant de hipermarketuri ce a inceput exploatarea comertului online, lantul Auchan a anuntat intentia de a veni in Romania cu deja existenta divizie e-commerce.

“Grupul Auchan are o divizie de e-commerce, specializata. Exista forma asta de comert deja in Franta, Italia si in alte tari. In cativa ani, nu foarte departe, va fi si in Romania”, a spus Tiberiu Danetiu, director de marketing al Auchan Romania pentru Agerpres.

La acest moment comertul online ocupa 3% din totalul vanzarilor din FMCG in Romania, iar potentialul de crestere este ridicat potrivit Ralucai Raschip, consumer goods& retail director in cadrul GFK Romania.

Datele Agerpres arata insa altceva: in Marea Britanie vanzarile online de produse proaspete si food reprezinta 5,6% din total retail, in Franta sunt de 1,6%, in Spania – 0,8% si 0,6% – in Italia, media europeana se situeaza pe la 1,5%.

In studiul eCommerce Index pentru 2013 realizat de A.T. Kearney scoate in evidenta top 30 tari in care retail-ul online va creste puternic in perioada urmatoare sau in care retailul online este deja bine stabilizat. Ierarhia este bazata pe mai multe  variabile, din care adoptia tehnologica a populatiilor, comportamentul de cumparaturi, infrastructura si activitatile specifice de retail. Iar Romania nu apare in acest top.