Dupa cinci ani, Consiliul Concurentei a hotarat sa deruleaze din oficiu o analiza a impactului intrarii retailerului german Lidl pe piata romaneasca de profil in 2010, odata cu preluarea celor aproximativ 100 de magazine Plus de la Tengelmann, potrivit Mediafax. “Facem o analiza de evaluare a impactului intrarii Lidl pe piata”, a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu. Raportul va fi gata pana la sfarsitul acestui an.

In februarie 2010, grupul german Lidl a anuntat ca va prelua de la compania germana Tengelmann retelele de magazine de discount Plus din Romania si Bulgaria, iar in noiembrie Consiliul Concurentei a autorizat operatiunea de concentrare economica. Dupa preluare, Lidl a continuat extinderea in Romania ajungand la o retea de 164 de magazine.

Analiza este prima de acest fel realizata de Consiliul Concurentei dupa aprobarea unei tranzactii si presupune evaluarea evolutiei pietei dupa tranzactia dintre Lidl si Tengelmann si daca au aparut deficiente in piata de profil.