Vanzarile online de alimente si bunuri de larg consum se vor dubla pana in 2016 in Marea Britanie, Franta, Germania, Elvetia si Olanda, potrivit firmei de cercetare de piata IGD, citata Reuters.

“Vanzarile online de produse alimentare si bunuri de larg consum inregistreaza un ritm de crestere fenomenal in Europa. Tehnologia schimba in mod radical modul in care oamenii cumpara aceste produse”, a declarat directorul general al IDG, Joanne Denney-Finch.

Marea Britanie ar urma sa fie in 2016 lider european la vanzarile online de produse alimentare, cu o cifra de 13,7 miliarde de euro fata de 7,1 miliarde de euro in 2012, urmata de Franta unde vanzarile ar urma sa creasca pana la 10,6 miliarde de euro in 2016 de la 5 miliarde de euro anul trecut. Chiar si Germania (unde marile lanturi de distributie Lidl si Aldi au inceput sa vanda online produse de bacanie) ar urma sa inregistreze o dublare a vanzarilor online pana la 2,5 miliarde de euro in 2016, de la 1,1 miliarde de euro in 2012.

Deja grupurile Tesco, Asda, Carrefour si Ahold au inceput sa puna la punct sute de puncte de colectare pentru a da cumparatorilor mai multa flexibilitate in ceea ce priveste receptia comenzilor facute online.

Urmand aceste tendinte, in Romania, atat Careefour Romania a deschis un hipermarket online cu livrare in Bucuresti, cat si Cora pregateste pentru aceasta toamna coradrive.ro ce va functiona cu un singur magazin pilot- Cora Lujerului, din cartierul bucurestean Militari.

sursa: Agerpres