Ponderea romanilor care cumpara alimente online a ajuns in 2013 la 7,2%, fata de 4,8% in 2011, potrivit unei analize Daedalus Millward Brown, care mai arata ca  75% dintre participantii la un studiu realizat de firma intentioneaza sa cumpere produse din magazinele online ale hipermarketurilor si supermarketurilor.

Topul serviciilor si produselor achizitionate de romani de pe internet este condus, potrivit Daedalus, de plata facturilor de utilitati (42,8%), dupa care urmeaza imbracaminte/incaltaminte (37,8%), electronice (37,4%), cosmetice/parfumuri (34%), electrocasnice (30,9%), produse si servicii de telefonie mobila (28,8%), computere/componente computere (28,4%), carti/ziare/ reviste (22,3%), jucarii (14,4%), software/jocuri (12,8%), bilete la diferite spectacole/concerte (12,2%), bilete de avion (10,4%), produse alimentare (7,2%), produse sportive (6,8%), muzica/filme (6,3%), alte produse (10,2%).

Cresteri importante ale vanzarilor online au inregistrat din 2011 categoriile electrocasnice, software/jocuri, produse alimentare, computere/componente computere si jucarii. Cea mai mare scadere a fost raportata de biletele de avion.

Potrivit Daedalus, suma medie platita pentru cumparaturile online este de 281 euro, in scadere de la 312 euro in 2011. Cei mai multi romani care cumpara online (37,2%) cheltuiesc pana la 100 de euro, 31,1% intre 101 si 300 de euro, 14% intre 301 si 500 euro, 7,4% intre 501 si 700 euro, 5,2% intre 701 si 1.000 euro si 5,2% peste 1.000 euro.

Rata de penetrare a comertului online este estimata la 20,6% in 2013, fata de 16,4% in 2010, iar valoarea acestuia (plati prin intermediul cardului) este preconizata la 286 milioane de euro.

Printre principalele bariere pentru a cumpara online enumerate de respondentii studiului Daedalus sunt neincrederea intr-un produs care nu este vazut inainte (48,1%), nesiguranta folosirii datelor cardului pe internet (35,4%), lipsa unui card bancar (27,8%), grija scazuta fata de manipularea coletelor (16,5%) si neincrederea in magazinele online (16,5%).

Studiul a fost realizat in mediul urban si au participat persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 ani.