Romanii sunt fani ai programelor de loialitate pe termen scurt derulate de retaileri, prin acumulare de puncte bonus, considera cele mai atractive campanii care ofera produse gratis si nu ezita sa schimbe magazinul pentru un program de fidelizare mai interesant, potrivit unui studiu Nielsen pentru TCC Global, firma specializata in programe de fidelizare, citat de Mediafax.
Consumatorii romani sunt de parere ca cele mai interesante programe de loialitate sunt cele care ofera produse gratis, trei sferturi dintre ei ar participa chiar la astfel de programe care prevad si donatii in scopuri caritabile, iar cei mai multi dintre romani prefera sa stranga puncte bonus pe baza cardurilor de client, pe locul al doilea fiind punctele bonus tip timbru. Colectionarea punctelor bonus pe baza aplicatiilor smartphone se afla pe ultimul loc in preferintele romanilor. Intr-un top al premiilor pe baza punctelor bonus, primul loc este ocupat de aparatura de uz casnic (23%), urmata de solutiile de ingrijire personala (15%) si de ustensilele pentru gatit (12%).
“Experienta ne arata ca fidelizarea consumatorilor este provocata de perceptia potrivit careia colectand puncte bonus acumulezi, psihologic vorbind, «valoare adaugata». Strangerea de puncte este motivanta, chiar distractiva si, odata lansat, acest proces induce in perceptia consumatorului sentimentul ca are un scop, o tinta. Aceasta stare emotionala de anticipare este cea care ii determina pe consumatori sa ia parte la astfel de programe si ne bucuram sa vedem astfel de reactii si in randul consumatorilor din Romania”, a spus Manfred Litschka, director regional de vanzari la TCC Global.
Profilul consumatorului care participa preponderent la colectionarea de puncte bonus este, potrivit Nielsen, femeie de 25 – 40 de ani, care traieste in nord-vestul Romaniei, intr-o familie cu patru membri, are copii mai mici de 14 ani si isi face de obicei cumparaturile la Penny, Cora sau Mega Image.
Raportul arata ca peste 80% dintre respondenti au participat in ultimele trei luni la o campanie de fidelizare care consta in acumularea de puncte bonus si 57% dintre ei participa in prezent la un astfel de program.
Insa romanii sunt inca departe de a fi fideli unei retele comerciale, 25% dintre respondenti spunand ca sunt gata sa schimbe retailerul pentru unul care are o campanie de fidelizare mai interesanta din punctul de vedere al punctelor bonus, iar 60% dintre subiecti au raspuns ca nu exclud schimbarea retailerului.