Marile companii de retail cauta inovatiile firmelor mici

Marea majoritate a executivilor din companiile de bunuri de consum si retail (66%) spun ca devine tot mai importanta pentru ei colaborarea cu firmele antreprenoriale mai mici pentru a putea accelera inovatia si pentru a-si indeplini obiectivele strategice – se arata in studiul EY, Delivering agile innovation. Cu toate acestea, doar unul din 10 considera companiile lor foarte eficiente in a identifica potentiali colaboratori si in a alinia stimulentele in situatiile de parteneriat.

 EuroShop 2014, The World`s Leading Retail Trade Fair“Pe masura ce industria producatoare de bunuri de consum si segmentul de retail evolueaza, executivii companiilor din aceste sectoare vor fi obligati sa incurajeze inovarea pentru a putea capta valoarea din piata si pentru a raspunde nevoilor si asteptarilor in schimbare ale clientilor. Accesul in timp real la date despre consumatori din mai multe surse, inclusiv posibilitatea de a utiliza analizele de date pentru a raspunde nevoilor clientilor, nu fac decat sa evidentieze si mai mult importanta acumularii de informatii pentru procesul de inovare. Cresterea veniturilor companiilor din aceste sectoare pe viitor si cota lor de piata vor depinde de cat de bine vor sti sa identifice partenerii potriviti si de cum vor sti sa gestioneze relatia si cadrul contractual cu aceste firme antreprenoriale in vederea dezvoltarii unor solutii inovatoare”,  a declarat Constantin Magdalina, Knowledge Management, EY Romania.

La intrebarea “care sunt principalele provocari in colaborarea cu firmele antreprenoriale mai mici pentru accelerarea inovatiei?”, respondetii din industria bunurilor de consum au mentionat in top trei provocari: identificarea partenerului potrivit (52%), managementul relatiei cu firma antreprenoriala (44%) si structurarea cadrului contractual de colaborare cu firma antreprenoriala (42%). In segmentul de retail, principalele provocari mentionate de respondenti au fost: identificarea partenerilor potriviti (51%), structurarea cadrului contractual de colaborare cu firma antreprenoriala (48%) si managementul relatiei cu firma antreprenoriala (42%).

Firmele antreprenoriale mai mici pot oferi agilitatea si gandirea creativa de care au nevoie organizatiile mari pentru a debloca procesul de inovare. Depasirea dificultatilor mentionate in colaborarea cu antreprenorii va fi critica in cazul in care companiile din aceste sectoare sunt dornice sa prospere pe termen lung.

Studiul EY – Delivering agile innovation – s-a derulat la nivel global si a sondat opiniile a 267 de executivi seniori din segmentul bunurilor de consum si retail.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2019 All Rights Reserved