Nivelul total al pierderilor cauzate de furturi in lanturile mari de retail, potrivit cifrelor vehiculate in piata, se ridica la 0,5%-1,5% din volumul vanzarilor. Astfel, la un lant de magazine cu o cifra de afaceri anuala de un miliard de euro inseamna pierderi din cauza furturilor cuprinse intre 5 milioane de euro si 15 milioane de euro anual, se arata intr-un comunicat al UTI companie ce ofera monitorizare si analiza video, supraveghere electronica a fondului de marfa, detectie si protectie la incendiu, pentru hypermarketuri si supermarketuri.
“Se poate spune, asadar, ca in functie de complexul de masuri de reducere a pierderilor adoptate de retailer, pierderile pot varia cu pana la 10 milioane de euro anual. Din acest complex de masuri fac parte obligatoriu si sistemele de supraveghere video”, a declarat agentiei Mediafax Viorel Luta, director de vanzari sisteme de securitate in cadrul UTI.
Potrivit acestuia, 75% din magazinele deschise inainte de 2008 folosesc camere video analogice care furnizeaza imagini de buna calitate, dar incomparabil mai putine detalii fata de camerele IP. Scaderea consumului dupa declansarea crizei nu le-a permis retailerilor sa aloce bugete pentru tehnologii noi.
“Cea mai moderna tehnologie de supraveghere video disponibila in prezent este reprezentata de camerele IP. Iar un sistem de securitate performant trebuie sa urmareasca identificarea rapida a hotilor”, a mai spus Viorel Luta. El a adaugat ca avantajele camerelor IP sunt date de calitatea imaginii inregistrate, acces facil de pe dispozitive mobile, flexibilitate (li se poate schimba usor locatia) si control total al functiilor si parametrilor (de la calitatea inregistrarii pana la zoom etc.).