O treime dintre internauti ar comanda online produse proaspete de la marii retaileri

Un procent de 35% dintre utilizatorii de internet ar comanda online produse proaspete de la marii retaileri, fata de doar 2% cumparatori actuali, se arata in studiul realizat de Exact Cercetare si Consultanta.
Tinand cont de intentiile marilor retaileri de a-si extinde serviciile in online, studiul realizat de Exact Cercetare & Consultanta a surprins perceptiile romanilor cu privire la aceasta oportunitate. De-a lungul timpului, studiile au aratat ca produsele alimentare (fie ele ambalate sau proaspete) si chiar bauturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mica de a fi cumparate online. Procentele celor care au achizitionat online astfel de produse sunt unele dintre cele mai mici: 6% au mentionat ca au cumparat produse alimentare ambalate si doar 2% produse alimentare proaspete. Iar principalele motive sunt neincrederea in prospetimea lor (56%), in conditiile igienice asigurate atat la depozitare (53%), cat si la livrare (28%).
“Trebuie sa avem insa in vedere un pattern de achizitie al cumparatorului pe care il intalnim in mai multe categorii de produse. In urma cu cinci ani, produsele vestimentare – imbracaminte, incaltaminte – erau pe ultimele locuri in lista de cumparaturi achizitionate. Motivul principal era imposibilitatea de a le proba si de a testa calitatea materialelor. In ultimii doi ani insa, aceasta categorie a ajuns pe primele locuri, concurand cu electronicele si electrocasnicele. Experienta pozitiva cu magazinele online de produse vestimentare a eliminat treptat aceasta bariera. Aceeasi bariera – neincrederea in achizitionarea unor produse de calitate si proaspete in cazul celor alimentare – trebuie luata in considerare de marii retaileri care doresc sa determine cumparatorul sa le achizitioneze produsele online”, a declarat Lacramioara Loghin, Managing Director al Exact Cercetare si Consultanta.
Studiul realizat scoate astfel in evidenta importanta experientei pe care cumparatorul o are cu magazinul de la care cumpara (chiar daca experienta este dobandita in offline).
Photo credit: alles-schlumpf / Foter / CC BY-NC-SA