Londra este cea mai atractiva destinatie europeana pentru retaileri internationali potrivit unui nou indice realizat de compania globala JLL. Romania se plaseaza pe locul 30, fiind intrecuta de orase din zona Europei de Est si Sud-Est precum Praga (14) , Kiev (locul 15), Varsovia (locul 15), Budapesta (locul 28). Turcia este surpriza topului, care se pozitioneaza pe locul sapte dupa Londra, Paris, Moscova, Milano, Madrid si Roma.

 


garryknight / Foter / CC BY-SA

“Pentru retailerii internationali care doresc sa se afirme in Europa, Londra conduce detasat. Marimea pietei din Londra, maturitatea, gradul ridicat de transparenta precum si familiaritatea cu brandurile constituie un magnet pentru retailerii internationali care sunt dispusi sa plateasca in plus pentru cele mai bune locatii. Alte orase europene importante la nivel mondial, mature, cu o putere de atractie comparabila, precum Paris, Milano, Roma si principalele orase specializate in retail din Germania au beneficiat in mod similar de apetitul retailerilor internationali pentru expansiune si au atras noi branduri in ciuda turbulentelor continue care afecteaza economia europeana “, potrivit lui James Brown, Head of EMEA Retail Research & Consulting la JLL.

Carmen Ravon, Head of  Retail Agency la JLL in Romania declara: “Studiul Destination Europe 2015 plaseaza Bucurestiul pe locul 30 in topul celor mai atractive orase din punct de vedere al interesului retailerilor internationali care fac expansiune in afara tarii lor de origine.  Este considerat un oras cu potential mare de crestere si este inaintea unor orase din regiune ca Bratislava, Zagreb, Belgrad sau Ankara si la mica distanta in urma orasului Budapesta”.

Din punct de vedere al originii brandurilor care fac expansiune in Europa, SUA sunt pe primul loc (cu branduri ca Tommy Hilfiger, Timberland, Foot Locker, Claire’s, Starbucks), urmat de Italia (Benetton, Diesel, Max Mara, Geox, Calzedonia), Marea Britanie, Germania, Franta si Spania.

Indicele, lansat intr-un nou raport intitulat Destination Europe 2015 analizeaza extinderea si prezenta a 250 de retaileri internationali in peste 57 de piete comerciale importante.