Un operator de telefonie, un retailer de electronice si un retailer de cosmetice detin primele locuri in Topul social media din Romania realizat de revista Biz ce reuneste 50 de branduri active in social media .

Astfel Vodafone ocupa locul fruntas in top, aceasta dezvoltand anul trecut cunoscuta campanie a lui “Ghita Ciobanul” – campanie ce a obtinut peste 528.000 de likeuri la activ si o rata mare de engagement. Potrivit realizatorilor topului pentru brandul Vodafone, social media este deja un instrument de baza – Vodafonebuzz fiind cel mai urmarit cont de Twitter de companie din Romania, are mai multe pagini de facebook,  profil actualizat pe Wikipedia, cont de Flickr, YouTube, Google+ si Pinterest. In plus, compania face customer care prin conturile de Twitter, Facebook si formuri si realizeaza si activitati de recrutare prin contul de LinkedIn.

Samsung se mentine pe locul doi, deruland anul trecut campanii pe bloguri pentru promovarea produselor din gama Galaxy Note si a Galaxy S4, precum si deruleaza Programul de testing Samsung care se adreseaza jurnalistilor si bloggerilor. Din activitatea brandului nu lipsesc contul de Facebook, Twitter (SamsungMobileRo), conturi YouTube, conturile de Instagram si Pinterest. Samsung realizeaza activitati de customer care prin intermediul paginilor de Facebook.

In urcare cu un loc fata de anul trecut, Avon a dezvoltat anul trecut Avonspaceblog.ro, numeroase campanii pe bloguri – Avon Ambassadors; Campania pentru Sanatatea Sanilor: Gesturi de Pretuire; Campania Respectului: Share it to Stop it; Digital Customer. Pagina de Facebook AvonSpace  are peste 850.000 de fani) De asemenea a apelat la conturi de Facebook pentru diferite campanii, precum Stop- CancerLaSan, dar si profil actualizat pe Wikipedia, conturi pe Flickr (din 2009), YouTube, Google+, Instagram si Pinterest.

“Anul acesta, Top Social Brands cuprinde nu mai putin de 17 branduri noi fata de editia 2013: Lidl (urcare direct pe locul 4, in special ca urmare a efortului concentrat pe Facebook), ROM, Aqua Carpatica, IKEA, Bancpost, Air France, McDonald’s, Mercedes, UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank, Flanco, H&M, Garanti Bank, Cora, Bioderma, Dero, Bergenbier. Se poate remarca ascensiunea retailului si a domeniului bancar.”, arata reprezentantii revistei Biz.

In primele zece locuri se gasesc brandurile internationale Pepsi, Coca Cola, Heineken, Danone dar si unul autohoton – Rom.

Lidl si Cora sunt se pare singurele lanturi de supermarketuri si hipermarketuri care au pus accent pe comunicarea social.

In afara de Avon, brandul Farmec, L`Oreal, NiveaOriflame au reusit sa intre in top, ce-i drept cel autohton este cu mai mult de 15 pozitii in fata. Brandul H&M este singurul retailer de fashion prezent in top.