Piata retailului s-a transformat total fata de acum cinci ani, dar dezvoltarea sa nu se va opri aici. “Vom vedea mai multe noutati in piata de retail a urmatorilor zece ani, decat am vazut in ultimii 1.000”, a declarat Doug Stephens, autorul cartii “The Retail Revival: Re-Imagining Business for the New Age of Consumerism” citat de Business Insider.
Acesta considera ca retailerii, atat online, cat si offline, vor apela la analize privind comportamentul cumparatorului nemaintalnite pana acu, si vor apela la diferite tehnici pentru a ramane competitivi – de la livrarea produsului in aceeasi ora cu plasarea comenzii, sau macar in aceeasi zi, la preturi dinamice in magazine, luand in functie cererea.
Utilizarea tehnologiilor pentru reducerea cheltuielilor cu personalului sau scaderea termenelor de livrare este de asemenea prevazuta de scriitor. Din cauza cererilor salariale tot mai insistente, McDonald’s a instalat in 2013 peste 7.000 de touchscreen-uri, in Europa pentru a rezolva automat mai multe sarcini. In plus, Amazon testeaza deja un serviciu de livrare prin intermediul dronelor, care ar trebui sa aduca pachetele la destinatari in nu mai mult de 30 de minute.
Nu in cele din urma, mediul social din online se va dezvolta intr-un mediu cu puternice influente asupra retailului, atat online, cat si offline.