Romania ocupa locul 22 din 67 in topul mondial al tarilor unde cei mai importanti retaileri vor sa se extinda in acest an. A urcat 13 pozitii fata de 2014.

Palas Mall

Compania de consultanta imobiliara CBRE a intervievat retailerii din Europa, America si Asia pentru a afla numarul de magazine pe care acestia vor sa le deschida in acest an si pietele de care sunt interesati. Romania a fost indicata de 9% dintre retaileri ca posibila tinta pentru investitii in acest an, potrivit Mediafax. Romania a urcat astfel 13 pozitii fata de clasamentul de anul trecut, unde se plasa pe locul 35.

Potrivit acestui studiu, Romania este mai atractiva decat Slovacia si Slovenia, unde 8%, respectiv 7% dintre companii vor sa se extinda in acest an, Grecia (6%) si Bulgaria (4%), in timp ce Cehia (13%) si Polonia (14%) se plaseaza inaintea pietei romanesti.

Cap de lista este Germania ce si-a pastrat pozitia dominanta, pentru al doilea an consecutiv, ca cea mai populara destinatie comerciala din lume, 40% dintre retailerii chestionati urmand sa deschida un magazin in aceasta tara in 2015. Marea Britanie se afla pe locul secund, cu 33% dintre retaileri, iar Franta pe trei, cu 31%.