‘The New Age of Retail’ Real Estate Forum desfasurat ieri, 23 octombrie 2013, sub egida GOVNET Conferences a strans laolata reprezentanti ai companiilor de referinta din zona de retail, dar si din zonele complementare ce au adus in prim-plan cele mai stringente aspecte din acest domeniu. Astfel, pe langa mari retaileri, au participat si exponenti din domenii precum facility management, juridic ori arhitectura.

Prima parte a conferintei, The future retail model – between innovation and dynamics a fost concentrata pe tendintele viitoare din retail punand in discutie de la caracteristicile actuale ale pietei de retail, la aspecte inovative ale managementului facilitatilor si pana la ultimele modificari legislative pentru acest sector.
‘Cred ca piata de investitii in Romania are in general nevoie de influenta, trebuie sa luam initiativa sau pozitia in piata la momentul potrivit. Am cunoscut o dezvoltare graduala acum in jur de cinci, poate zece ani, incepand cu prima generatie de produse, la fel ca in toate tarile, iar apoi, un foarte scurt ciclu de dezvoltare chiar inainte de criza. (…) Este potential comercial in Romania pentru produsele primare, pentru ca in Romania acestea au foarte probabil mai multe fundamente astazi decat in multe dintre tarile sovietice.(…) Multe produse secundare au nevoie de repozitionare si o regandire a strategiilor. Si cu siguranta, multe produse secundare au nevoie de o schimbare de viziune. Suntem o piata in dezvoltare, iar din punctul de vedere al investitorilor, sunt disponibilitati in toate categoriile.’ a explicat Radu Boitan, Presedinte al RICS Romania.
Client-partener, inovatie, adaptabilitate – au fost cuvintele-cheie ale celei de-a doua sesiuni, New retail formats – vehicles to adapt to changing shopping habits. Avand ca idee comuna „shopping centers are not shopping centers”, sesiunea a fost axata pe felul in care marile centre comerciale trebuie sa se adapteze nevoilor in continua schimbare ale clientilor, nevoi determinate in mare parte de evolutia tehnologica. Aceasta abordare a fost confirmata si de Razvan Gaita, Manager General al Anchor Group: ‘Schemele in general si manualele, tot ce inseamna predictibilitate, au o anumita relativitate in Romania (…) lucrurile depind foarte mult de idei, de inovatie de modul in care intelegi cel mai bine consumatorii. Eu cred ca totul pleaca de la clientul nostru, end-user, cel care vine si care intra intr-un centru comercial si cumpara.’
GOVNET este un canal media independent ce furnizeaza informatii concentrate pe realitatea economico-politica si pe climatul de afaceri ale Romaniei si totodata, organizator de evenimente, prin GOVNET Conferences. Obiectivul nostru este sa fim o sursa reala de informatii si de analize specifice din zona de business pentru cei interesati sa investeasca in tara noastra si cautam sa promovam parteneriate prin intermediul unei platforme ce vizeaza evenimente de inalt nivel si conferinte de afaceri.