Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania  a realizat in perioada iulie-august un studiu comparativ pe etichetele bauturilor racoritoare tip ceaiuri, existente pe piata romaneasca, care indica ca 35.71 % dintre produsele bauturi racoritoare tip ceai studiate au in continut atat zahar, cat si indulcitori. Mai mult, din cele 14 de tipuri de produse  analizate, 21% au un continut de sapte E-uri.

O proportie de 28.57 % are  in continut un numar de doua E-uri, iar 35.71 % au in continut un numeric de trei E-uri. Din punct de vedere al continutului de zahar si /sau indulcitori , ca urmare a studiului realizat au reiesit urmatoarele: 35.71 % au in continut atat zahar, cat si indulcitori, iar 28.57 % au in continut doar zahar.

Cat despre continutul de suc de fruct din concentrat, 64,28% din produse au 0, 1% suc de fruct din concentrat, 7,14% au 0,3 % suc de fruct din concentrat, iar 28,58%  nu au continutul de fruct specificat pe eticheta.

Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : Coca – Cola HBC Romania, Quadrant Amroq Beverages,  Carrefour Romania, real, – Hypermarket Romania  si Lidl Discount. In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri de produse, achizitionate in mod aleatoriu si anonim.