Philippe Besadoux, managerul din spatele brandurilor Lee Cooper, Kenvelo, TomTailor si mai nou Time Out a reusit in cinci ani – de plina criza de consum – sa reabiliteze imaginea brandurilor sale prin deschideri, dar si inchideri de magazine, si printr-un refresh de imagine unde si cand a trebuit. Pentru anul 2013 Besadoux se asteapta la venituri de 25 de milioane de euro (fata de 23 in 2012) de pe urma celor 85 de unitati din portofoliu si o crestere la 34 milioane de euro pentru 2014, un an in care si-a programat lansarea a 20 de magazine.
“Ne gandim la opt magazine Time Out, 4-7 unitati Lee Cooper si 2-3 unitati Kenvelo”, isi prezinta Besadoux planurile pe termen scurt. Centrele comerciale vizate de manager includ mall-urile AFI Palace, Bucuresti Mall, Plaza Bucuresti, Euromall Pitesti, Iulius Timisoara, Polus Center Cluj. “Nu am deschis un magazin in Promenada deoarece nu avem incredere in proiect. E destinat doar vizitatorilor in timpul saptamanii, vizitatori ce in mod normal seara se grabesc sa ajunga acasa. In plus, in week-end nu are ce sa le ofere vizitatorilor, nu are cinema, iar food-court-ul este limitat”, si-a explicat selectia facuta Besadoux. Pe de alta parte, CEO-ul are incredere in dezvoltarea centrului comercial Plaza Bucuresti, de aceea si-a propus deschiderea unor magazine in mall, cu conditia ca brandul Peek & Cloppenburg sa deschida un magazin acolo dupa cum se zvoneste.
In schimb, soarta magazinelor din Oradea Lotus si Cora Bacau este pecetuita. Operatiunile din Oradea Lotus se vor inchide, iar cele din Cora Bacau asteapta finalizarea contractului de inca un an.
Astazi grupul detine 43 unitati Kenvelo, 25 de magazine Lee Cooper, zece magazine TimeOut inaugurate in ultimul an si sapte unitati Tom Tailor.
“Dintre putinii profesionisti din piata retailului, ei (vs. grupul Kenvelo) sunt printre preferatii nostri. Acestia gandesc afacerea pe termen lung, profesionist. E o placere sa lucrezi cu ei”, a declarat Israel Vizel, general manager al centrului comercial AFI Palace , prezent la deschiderea celui de-al zecelea magazin Time Out in… Baneasa Shopping City.
Urmeaza trendul H&M-ului?
Urmand trendul dat de H&M, si grupul Kenvelo pare interesat de deschiderea unor unitati in zona stradala a Centrului Vechi. “Daca intr-un magazin dintr-un centru comercial investesti aproximativ 200-600 euro/mp pentru amenajare, intr-un centru stradal e nevoie de o investitie de 1.200 euro/mp, in conditiile in care exista 50% sanse de nereusita. Traficul nu este asigurat in niciun fel, depinzi mult de vreme. In plus, romanii par mult mai interesati sa se distreze in centre comerciale. Dar urmarim dezvoltarea in acea zona si credem ca mai multe investitii de genul H&M pot aduce un trafic potrivit pentru zona”, a declarat pentru Retailers.ro Philippe Besadoux, CEO-ul grupului Kenvelo.
Pentru a fi competitiv (reducand costul transportului si riscurile fluctuatiei cursului valutar) si, si mai profitabil, grupul se afla in negocieri cu producatori autohtoni pentru a fabrica parti din colectiile brandurilor Kenvelo si Time Out in Romania. CEO-ul a declarat ca pentru urmatoarea colectie de iarna Time Out o parte din haine va fi Made in Romania.
In 2008, inainte de schimbare atitudinii de achizitie a clientilor, cifra de afaceri a grupului Kenvelo se ridica la 41 milioane de euro.