Unele branduri au investit sute de milioane de dolari pentru a castiga capital de imagine in timpul Jocurilor Olimpice de Iarna la Soci , competitie tocmai incheiata. Altele au apelat la strategii de marketing cu un cost mai redus, precum crearea costumelor echipelor olimpice. Ca si in sport, unele au fost castigatoare si unele au pierdut.
Brandurile care au pariat pe echipele castigatoare
Brandul rusesc Bosco Sport se ocupa din 2002 de imaginea echipei olimpice din Rusia. Anul acesta a sprijinit echipa castigatoare a Jocurilor Olimpice, aceasta pasind pe podium pentru 13 medalii de aur, 11 de argint si noua de bronz.
Din 2008 brandul Ralph Lauren a imbracat echipele olimpice ale USA. Anul acesta aspectul patriotic cu stele si dungi in culorile steagului celui mai important stat a fost alaturat locului doi in topul tarilor cu cele mai multe medalii obtinute la Olimpiada, cu un numar de 28 de medalii, din care noua de aur.
In ciuda comentariilor rautacioase cu privire la pantalonii creati, compania americana de echipamente sportive Loudmouth Golf si creatiile lor au sustinut o echipa castigatoare. Norvegia a ocupat locul trei in topul tarilor cu cele mai multe medalii castigate, cu un numar de 26 din care 11 de aur.
Locul patru ca numar de medalii ocupat de Canada (22 de medalii) a fost sustinut de Hudson`s Bay, un brand autohton din Canada.
Brandurile care s-au asociat de asemenea cu echipe castigatoare sunt Asics, Adidas, Karbon, Lacoste, H&M ce au creat outfitul echipelor din Olanda, Germania, Austria, Franta si Suedia ce au ocupat locurile 5-9 ca numar de medalii castigate.
Sponsor sau parazit marketing
Pe langa brandurile de fashion care au sustinut echipele castigatoare investind si castigand capital de imagine, alti zeci colosi au investit masiv pentru vizibilitate la aceasta Olimpiada. Coca-Cola, Atos, Dow, GE, Mc Donald`s, Omega, Panasonic, P&G, Samsung si Visa sunt brandurile care au platit sute de milioane de dolari pentru a sponsoriza cea de-a 22 editia a Jocurilor Olimpice de Iarna.
Totusi, din topul brandurilor asociate cu Olimpiada de la Soci, sase nu sunt sponsori oficiali potrivit unui studiu al Global Language Monitor, o firma media din Texas.
Subway, un brand care nu a fost sponsor oficial al Olimpiadei, a obtinut medalia de aur in cursa de marketing a brandurilor participante la Soci 2014. Acesta a colaborat pe timpul Jocurilor cu fostul innotator Michael Phelps, fostul patinator de viteza Apolo Anton-Ohno si gimnasta Nastia Liukin, atleti ce nu au concurat in cadrul Soci dar a caror imagine este asociata cu Olimpiada fara a fi necesar ca brandul sa plateasca sute de milioane de dolari Comitetului International Olimpic.
Astfel, brandul de sandwichuri ocupa acelasi loc in topul brandurilor asociate cu Olimpiada cu P&G, Samsung, Panasonic, Coca-Cola care au si sponsorizat oficial evenimentul.
Telespectatorii si spectatorii jocurilor au asociat de asemenea Red Bull, Philips, Unilever cu Jocurile Olimpice in ciuda faptului ca nici acestea nu le-au sponsorizat efectiv.