Creștere solidă în 2016 pentru IKEA

IKEA Group a avut o creștere solidă în anul financiar 2016 și a continuat să se axeze pe retailul multichannel și investițiile pe termen lung în sustenabilitate. Venitul total* pentru IKEA Group (Ingka Holding B.V. și entitățile sale) în anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 – 31 august 3016) a ajuns la 31,5 miliarde de euro, în creștere cu 7,4% față de anul financiar anterior. Profitul net a fost de 4,2 miliarde de euro. Un cadru financiar de 1 miliard de euro, anunțat ieri, va conduce la investiții de peste 3 miliarde de euro alocate pentru sustenabilitate. În plus, 443 de milioane de euro au fost alocați programelor de loialitate și de recompensare prin oferirea de bonusuri pentru angajați.

Creșterea excelentă a vânzărilor a contribuit la transformarea anului financiar 2016 într-un nou an profitabil. Cu obiectivul de a deveni lider în retailul multichannel de mobilier și decorațiuni la nivel global, IKEA Group se extinde și dezvoltă noi capacități de cumpărare în magazine și online, pentru a răspunde nevoilor mereu în schimbare ale oamenilor.

 

Extindere și dezvoltare

China rămâne una dintre piețele cu cea mai mare creștere pentru IKEA Group, iar cele mai mari cinci piețe de retail pe baza valorii vânzărilor au fost Germania, SUA, Franța, Marea Britanie și Suedia. IKEA Group a deschis 12 noi magazine, 19 formate noi – puncte de comandă și colectare – și a continuat să dezvolte rețeaua de distribuție multichannel. Se lucrează în continuare la deschiderea primelor magazine IKEA din India și Serbia. În plus, IKEA Family a devenit unul dintre cele mai mare cluburi de fidelitate din lume în acest an, ajungând la 100 de milioane de membri.

„Creșterea și profitabilitatea ne dau libertatea de a face propriile alegeri, flexibilitatea de a lua decizii rapide și independența de a planifica și a investi pe termen lung,” a declarat Peter Agnefjäll Președinte și CEO IKEA Group. „Ne aflăm într-un moment bun și avem un drum interesant în față, în care ne vom axa pe creștere continuă și eficientizarea operațiunilor.”

 

Investiții în sustenabilitate

IKEA Group și-a luat angajamentul de a avea un impact pozitiv asupra oamenilor și planetei și a alocat peste 3 miliarde de euro pentru a atinge independența energetică și a resurselor. Acest obiectiv include un cadru financiar de 1 miliard de euro pentru a asigura acces pe termen lung la materie primă sustenabilă prin investiția în administrarea pădurilor, precum și în companii active în reciclare, dezvoltarea energiei regenerabile și a biomaterialelor. De asemenea, include 1,5 miliarde de euro investiți în proiecte de energie solară și eoliană din 2009 și 600 de milioane de euro alocați pentru mai multe investiții legate de independența energetică, adică producerea unei cantități de energie regenerabilă care să acopere tot consumul operațiunilor IKEA Group până în 2020.

IKEA  își dorește de asemea să îi inspire și să îi ajute pe consumatori să ducă o viață mai sustenabilă acasă. Compania înlocuit întreaga gamă de iluminat cu LED, iar în anul financiar 2016 a vândut aproximativ 80 de milioane de becuri LED. Dacă toţi consumatorii ar înlocui becurile obișnuite cu becuri LED, ar salva suficientă energie pentru a alimenta cu energie electrică aproximativ 650.000 de case pentru un an.

Prin creșterea accentului pe retail și inovație în retail și utilizarea resurselor și capabilităților existente, IKEA Group va continua să își consolideze business-ul și să genereze astfel o creștere care să ofere valoare consumatorilor. „Ne dorim să le oferim clienților o experiență foarte bună la fiecare interacțiune cu IKEA, indiferent dacă este in magazin sau online. Toate acestea nu ar fi posibile fără angajații profesioniști și dedicați ai IKEA Group, care au contribuit la rezultatele fantastice din anul financiar 2016. Fiind o companie profitabilă, împărțim succesul cu angajații și de aceea am alocat 108 milioane de euro pentru programul de loialitate Tack! și 335 milioane de euro pentru programul de recompensare prin oferirea de bonusuri, adică un total de 443 de milioane de euro în acest an,” a completat Peter Agnefjäll.

Dacă mai aveți răbdare să citiți și mai departe, puteți afla în ce fel de proiecte de sustenabilitate s-a implicat IKEA România în anul financiar 2016.

Avem așadar următoarele:

  • Magazinul IKEA din București a investit 2,5 milioane de euro în 2016 pentru eficiența energetică a clădirii, parte dintr-un proiect de modernizare a întregului magazin, ce s-a desfășurat în ultimii 6 ani.
  • Proiectul SOS Satele Copiilor a fost continuat prin mobilarea unei case (2 bucătării, 8 băi, 8 dormitoare și 2 camere de zi).
  • 126 de elevi au vizitat magazinul IKEA din Băneasa printr-un program de educație.
  • Magazinul IKEA din România a oferit ajutor în criza refugiaților, prin donarea unor bunuri esențiale, în valoare de 46.000 euro, către UNICEF și UNHCR Serbia pentru refugiații care au tranzitat această țară.
  • IKEA România a donat produse de mobilier și accesorii în valoare de 9.000 de euro către spitale, maternități, activități educaționale pentru copiii cu autism și o tabără de vară pentru copiii bolnavi de cancer.
  • Peste o tonă de textile a fost donată ca materie primă către antreprenori sociali și ONG-uri și peste o mie de produse de mobilier și accesorii au fost donate unor ONG-uri.



Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

Retailers.ro © 2019 All Rights Reserved