Pe termen lung, viitorul economic al jucatorilor de pe piata de bunuri de consum din Europa si America este unul incert si cu cresteri mici – aceasta este concluzia care se poate trage dupa declaratia recenta a directorului general al producatorului Unilever, Paul Polman.

“Perioada de crestere economica lenta din Europa va dura cel putin zece ani si nu vad o schimbare in aceasta privinta. Daca te afli in fruntea unei afaceri precum cea pe care o conduc eu si nu te pregatesti pentru asa ceva, atunci te pacalesti singur. Sper, spre binele Europei, sa ma insel, dar chiar si intr-un astfel de caz vom fi mai bine pozitionati. Este important sa privesti realitatea drept in fata”, a declarat Polman, intr-un interviu potrivit Bloomberg.

Declinul increderii consumatorilor in SUA “ingrijoreaza lumea”, iar recupererea celei mai mari economii a lumii va fi temperata, cu un avans anual al PIB de 2% daca Statele Unite “au noroc”, a adaugat el.

In acest context grupul anglo-olandez s-a adaptat  prin reducerea costurilor, extinderea pe piete emergente, precum Indonezia, si introducerea unor branduri mai ieftine, a declarat Polman.

Unilever genereaza aproximativ 16% din vanzarile anuale de 50 de miliarde de euro in SUA si circa 25% in Europa, potrivit unor estimari ale analistilor Berenberg Bank si RBC Capital Markets.