Valoarea brandului Apple este evaluat la peste 100 de miliarde de dolari, fiind de altfel si cel mai valoros brand din lume. Acesta este precedat de Coca-Cola (59,97 miliarde de dolari), Microsoft (53,97 miliarde de dolari) si IBM (52,63 miliarde de dolari), care a facut schimb de locuri cu Google (50,6 miliarde de dolari), potrivit unei analize asupra a 3.000 de companii si branduri realizat de Eurobrand, o agentie specializata in evaluarea brandurilor.
Pe locul al saselea se regaseste producatorul de tigarete Philip Morris (48,3 miliarde de dolari), care a urcat de pe locul 10, urmat de Procter & Gamble (47,14 miliarde de dolari) si McDonalds (45,84 miliarde de dolari), in coborare de pe sase.
Apple a inregistrat cea mai abrupta crestere a valorii estimative a brandului, de 43,9%, in timp ce media top 100 indica un avans de 5%. Cea mai abrupta depreciere a valorii brandului a fost inregistrata de HP, minus 28,3%. Samsung, principalul rival al Apple, a inregistrat o crestere de 39,7%, la 23 miliarde de dolari, urcand de pe locul 44 pe poztia a 24-a in top.
Topul primelor 10 branduri globale este incheiat de Johnson & Johnson (44,66 miliarde de dolari), care a avansat de pe pozitia a 11-a, si operatorul american de telecomunicatii AT&T (44,94 miliarde de dolari).
Pepsi a iesit din top 10, ocupand locul 12, cu o valoare a brandului estimata la 41,56 miliarde de dolari.
Studiul arata ca Europa este “continentul bunurilor de consum” si este lider in materie de „branduri longevive”, in timp ce America de Nord si-a construit un renume in domeniul IT& Tehnologie – reprezentand „ business-ul noilor branduri “.
In Europa LVHM (Luis Vuitton Moet Hennessy) este compania cu cele mai de valoare marci, evaluate la 34,3 miliarde de dolari, urmata de Vodafone, producatorului de bere ABInBev,si producatorii FMCG Nestle si Unilever.
Topul primelor 10 branduri globale este incheiat de Johnson & Johnson (44,66 miliarde dolari), care a avansat de pe pozitia a 11-a, si operatorul american de telecomunicatii AT&T (44,94 miliarde dolari).
Pepsi a iesit din top 10, ocupand locul 12, cu o valoare a brandului estimata la 41,56 miliarde dolari.