De la inchiderea targulului Euroshop din februarie 2011 multe s-au schimbat in lumea retailului. Desi climatul economic a ramas rezervat in toate tarile, inclusiv in tarile emergente unde cresterile formidabile s-au domolit, iar bugetele au fost taiate, solutiile tehnologice care pot scoate in evidenta un magazin sunt din ce in ce mai multe.
La cel mai mare Targ International de Retail din lume, EuroShop 2014, ce a avut loc in perioada 16 – 20 Februarie 2014 la Düsseldorf peste 109.000 vizitatori din 110 tari au fost prezenti, doritori sa stie cum sa devina mai vizibili intr-o piata in care concurenta din online devine tot mai evidenta. Din numarul vizitatorilor, 73% ocupau functii executive, iar doua treimi erau implicati in procesele de luare a deciziilor.
Romania a participat cu noua firme – Plexirom si Display Solutions din Bucuresti, Graphtec Design din Constanta, Hontov din Roman, Licrofrig din Brasov, Pietta Glass Working din Valenii de Munte, Romvitrine din Buzau, Idezio din Ploiesti, Plametco din Brasov.
Datorita dimensiunilor generoase si a varietatii foarte mari de produse si servicii reunite sub umbrela EuroShop, targul a fost impartit in patru mari sectiuni:
- EuroConcept: o zona in care s-au prezentat echipamentele pentru magazin, sistemele de iluminare si de refrigerare, dar si concepte arhitecturale si de design inovatoare gandite pentru retail;
- EuroSales: o zona in care au fost expuse solutii si idei noi pentru comunicarea in magazin, display-ul produselor si mercantizare, sub sloganul “Your futuristic POS;
- EuroCIS: Retail Technology – o zona a tehnologiilor din retail, incluzand aici solutii IT pentru optimizarea proceselor, pentru securizarea magazinului, sisteme de plati, solutii pentru e-commerce etc.
- EuroExpo: – o zona cu idei si concepte noi pentru constructia de standuri, pentru organizarea de evenimente de promovare a brandurilor.
Doua aspecte s-au evidentiat la Euroshop 2014: punerea in scena si personalizarea experientei de shopping prin elemente de mobilier si manechine spectaculoase, concepte inovatoare de iluminare, idei creative de design si materiale extraordinare pe care magazinele le pot utiliza pentru a iesi in evidenta in competitia cu magazinele online.
La acestea s-a adaugat tema utilizarii canalelor multiple – integrarea si conectarea diferitelor canale offline, web si mobile cu cele mai moderne tehologii.
De asemenea s-a pus accentul pe iluminarea eficienta, precum si pe eficienta sistemelor frigorifice.
Michael Gerling, CEO la Institutul de Retail EHI : „Investitiile totale ale retailerilor in extinderea, reconstructia si constructia de noi spatii s-a ridicat in 2013 la 6,8 miliarde de euro –un record. Numai in amenajarea magazinelor noi companiile de retail au investit 1,75 miliarde de euro anul trecut, cu 25% mai mult decat in 2010″, sublinind eforturile depuse de retaileri pentru a ramane pe piata.
La Euroshop 2014 peste 40% din vizitatori au declarat ca vor implementa proiecte concrete de investitii in urmatorii doi ani. Acestia au venit nu numai sa afle despre inovatii, dar si sa caute noi furnizori si parteneri.
Urmatorul EuroShop va fi tinut in perioada 5-9 martie 2017.
O galerie foto mai detaliata se gaseste pe contul de Facebook Retailers.ro: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.415678735243842.1073741935.121769171301468&type=3&uploaded=46.